Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Quad forum  (lĂ€st 1179 gĂ„nger)

Utloggad Ricky1891

• Ricky 1891
  • ATV Entusiast
  • Antal inlĂ€gg: 151
  • Totalt antal gillanden: 8
  • Kön: Man
  • Dör hellre av hög fart Ă€n hög Ă„lder
    • Visa profil
Quad forum
« skrivet: 27 april 2017 kl. 23:07:26 »
Har tips till er som intresserar er för att som jag lĂ€sa om vad andra har gjort för att förbĂ€ttra och trimma sĂ€nka stabilisera osv eller bara bytt hjullager till skf för bĂ€ttre rull o hĂ„llbarhet och det Ă€r att gĂ„ in pĂ„ xxx dĂ€r Wildcaten heter xxx och alla taiwan quadar heter xxx. MĂ„nga bra tips dĂ€r och nĂ€r som i vĂ„rt fall med subaru motor ha dom pĂ„ samma sidor öppnar upp flera möjligheter att förbĂ€ttra vĂ„ra Smc,Dinly,adly osv. LĂ€sa och förstĂ„ engelska e ju bra de med. Men alla mĂ€rken finns med mĂ€rkesspecifikt som pĂ„ vĂ„rat forum. Bara taiwan hojjar som e ihopbakade pĂ„ samma och det va ju skitbra. JĂ€vligt nöjd  :headbang: :headbang: ()p :djump: :djump:.
« Senast Ă€ndrad: 29 april 2017 kl. 09:15:39 av Rickard Marklund »
Yamaha Fs1dx, FS1se, lb50,lb80, Dtr50, Zundapp combinette50, Crescent raket50, Bashan BB250, Polaris outlaw450, Smc Wildcat520.

Utloggad Skojaren

SV: Quad forum
« Svar #1 skrivet: 27 april 2017 kl. 23:14:32 »
Klingar lite illa att gÄ in hÀr och hÀnvisa folk till annat forum

Punkt 3.9 ;)
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=38722.0
Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience

Utloggad Ricky1891

• Ricky 1891
  • ATV Entusiast
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 27 april 2017 kl. 23:49:15 »
Menar ju inte att man ska byta forum eller ens bli medlem i ett annat forum men sett till hur mycket mera info om subarun och alla lĂ€nkar till olika företag Ă„terförsĂ€ljare utomlands som Ă€r dĂ€r kan jag tycka att det Ă€r en tillgĂ„ng för oss alla pĂ„ vĂ„rat forum att snegla lite pĂ„  ett forum utomlands nĂ€r info man Ă€r ute efter inte finns tillgĂ€ngligt pĂ„ ens eget forum? Du, jag Ă€r medlem i tvĂ„ svenska moped forum och tvivlar pĂ„ att nĂ„gon dĂ€r skulle ogilla om dom helt plötsligt fick en lĂ€nk till bĂ€ttre prestanda eller originaldelar till en mycket gammal moped pga att en annan medlem tipsa om ett annat forum för i slutĂ€ndan Ă€r man ju pĂ„ sitt forum och meddelar om sitt senaste och var man fick tag pĂ„ det sĂ„ andra som söker me kan fĂ„ det. SĂ„ tĂ€nker jag. Hoppas ju nĂ€r jag stĂ€ller en frĂ„ga hĂ€r att ingen sitter och tiger om svaret bara för det stĂ„r pĂ„ europas största quad forum och vederbörande inte vill vara otrogen mot vĂ„rt forum och tipsa lĂ€nkar till ett bĂ€ttre Ă„kande + billigare och mycket mera delar Ă€n vad vĂ„rat lilla land har att erbjuda. FrĂ„ga tidigare idag om subaru motorn i forat och fick ett svar medans jag bara genom att lĂ€sa fick all info jag undrat över genom ett annat. ska jag inte dela med mej av min kunskap pĂ„ vĂ„rt forum dĂ„? Kanske bara jag som söker vidare nĂ€r jag undrar o inte fĂ„r svar. Ju mer man vet desto mer vet man.
Yamaha Fs1dx, FS1se, lb50,lb80, Dtr50, Zundapp combinette50, Crescent raket50, Bashan BB250, Polaris outlaw450, Smc Wildcat520.

Utloggad Skojaren

« Svar #3 skrivet: 28 april 2017 kl. 13:25:09 »
Du fĂ„r nog stĂ€lla den frĂ„gan till  Rickard Marklund som Ă€r forumĂ€garen, det Ă€r hans regler jag citerade.

Men om jag var forumÀgare sÄ skulle inte jag gilla eller tillÄta att nÄn marknadsför ett annat forum i mitt forum eftersom finansieringen till stor del bygger pÄ annonser och det betyder nog allt som oftast förlorade intÀkter. Men det Àr ju jag det.

Det stÄr ju ganska klockrent om vad som Àr ok eller inte under den punkten.
Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience

Utloggad Ricky1891

• Ricky 1891
  • ATV Entusiast
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 28 april 2017 kl. 16:35:09 »
Jaja. Är en tillgĂ„ng till forumet pĂ„ sĂ„ sĂ€tt att jag Ă€r aktiv. Redan fler trĂ„dar i wildcat Ă€n det var förra Ă„ret. Ser inte att jag gjort nĂ„got fel som lĂ€nkar till annat land och hur det kan pĂ„verka pĂ„ nĂ„got sĂ€tt. Lika illa dĂ„ att hĂ€nvisa till billiga delar
 PĂ„ ebay nĂ€r atvhuset har annons hĂ€r men Ă€r dyrare. Nu handlade det om prestanda förbĂ€ttring och tips och inget annat. Hittade en billigare dĂ€ckhandlare Ă€n jag sett hittills och det med frakt. HĂ„ller det för mej sjĂ€lv dĂ„ sĂ„ jag inte blir avstĂ€ngd. Hoppas ingen tog illa vid sej av detta snedsteg.

Utloggad Skojaren

« Svar #5 skrivet: 28 april 2017 kl. 17:42:12 »
Du kan ju alltid frÄga forumÀgaren direkt vad som menas med.....

3.9 Locka inte besökare till andra liknande sajter
Vi tillÄter inte inlÀgg vars syfte Àr att locka besökare frÄn denna sajt till andra liknande, som t.ex. konkurrerande forum, facebooksidor eller liknande. Orsaken Àr att vi inte tror pÄ att det blir bÀttre av att man sprider ut information och "medlemmar" pÄ flera sajter, det gynnar oftast bara den som driver den konkurrerande sajten eller facebookgruppen. Ett forums styrka Àr dessa medlemmar, och vi ser dÀrför inga fördelar med att tillÄta denna typ av lÀnkning.

Utloggad Ricky1891

• Ricky 1891
  • ATV Entusiast
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 28 april 2017 kl. 19:13:45 »
Det var mÀrkligt att om jag hjÀlper mina forum kamrater sÄ Àr inte det bra? Hm,trodde att det var det forum var till för. En samling för öppen diskution dÀr öppen var just ledordet. Hoppas att andra pÄ forumet som inte fÄtt svar pÄ sin eller sina frÄgor inte fortsÀtter undra utan söker pÄ andra forum och ÀndÄ stannar kvar i det hÀr som Àr gratis och aktivt lite grann.Det i uk kostar pengar att va vip medlem i och e man inte vip har man inte tillgÄng till allt.Stod Àven nÄgot om att ifall man misstÀnker eller anser att en annan medlem begÄtt nÄtt fel sÄ ska man anmÀla felet inte ta en öppen diskution utan det Àr ledningen som ska ta stÀllning till det hela sÄ det verkar som vi bÀgge 2 hÀnger löst nu? Ge dej nu och erkÀnn att du varit inne och kollat pÄ det andra forumet?

Utloggad Skojaren

« Svar #7 skrivet: 29 april 2017 kl. 08:09:22 »
Nej jag har inte varit inne och kolla pÄ det forumet av den enkla anledningen att jag inte Äker quad.

Och som jag sade innan, du fĂ„r ta diskussionen med Herr Marklund angĂ„ende  reglerna hĂ€r

Utloggad Rickard Marklund

« Svar #8 skrivet: 29 april 2017 kl. 09:18:28 »
Det finns sÀkert mÄnga bra sajter som kan hjÀlpa medlemmarna, men jag vidhÄller min uppfattning att ju fler sajter, desto tunnare innehÄll och mindre aktivitet.
Lite som med blocket, det finns fördelar med att inte sprida ut folks intressen pÄ fler sajter, och sÄ skadar det ju sjÀlvklart mina intressen om folk lockas till andra sajter Àn denna.
Men Àn en gÄng, det primÀra skÀlet till att jag har denna regel Àr att det inte gynnar nÄgon att man sprider ut medlemmar pÄ fler sajter.
Har du lÀnkat frÄn den sajten hit?
ATV-fantast som köpte första landsvÀgsreg. ATV:n direkt de blev lagliga. Företagare som driver "forumen" www.varmepumpsforum.com www.atvforum.se och www.poolforum.se
Driver webshop för "energijÀgare" www.energibutiken.se
Driver offerttjÀnst för vÀrmepumpsköpare: www.energioffert.se
Kör: Can-Am MAX 800R XT-P -10
Bor i by utanför PiteÄ.

Utloggad Ricky1891

• Ricky 1891
  • ATV Entusiast
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: 29 april 2017 kl. 09:47:21 »
Vet jag inte ens hur man gör? Jag Ă€r av den uppfattningen att ju mer man vet desto mer har man att prata om och ju fler som gör som jag lĂ€ser och tipsar sĂ„ sprids ryktet om att vill man veta sĂ„ ska man vĂ€nda sej dit och forumet vĂ€xer. Finns mĂ„nga obesvarade trĂ„dar hĂ€r pĂ„ forumet som kan besvaras av medlemmarna som har erfarenhet o kunskap bara viljan finns att hjĂ€lpa eller bolla ideer om hur man kan göra. Är atv amatör frĂ„n i Ă„r men har snart lĂ€st ikapp om det jag vill veta och meckat har jag alltid gjort.  Dela bara med mej till mina wildcat vĂ€nner var det finns svar pĂ„ obesvarade frĂ„gor pĂ„ ett mycket större forum i ett land dĂ€r det Ă€r mĂ„nga mĂ„nga fler wildcats Ă€n hĂ€r. VadĂ„, hur lĂ€nkar man? Och skriver man atv forum sĂ„ kommer vĂ„rt upp först men lite lĂ€ngre ner kommer det förbjudna forumet. Om nĂ„gon frĂ„gar efter vĂ€gen lĂ€r man peka om man vet. Kallas forum.

Utloggad Rickard Marklund

« Svar #10 skrivet: 29 april 2017 kl. 17:00:54 »
Tror nog att andra forum ocksÄ har regler mot att lÀnka till andra forum, och dÄ speciellt om man har anknytning till forumet.
UngefÀr som att jag skulle surfa runt och lÀnka till min tre forum pÄ andra sajter.

Gjorde det en gÄng, pÄ en enda sajt, nÀr jag nyss startat och blev raderad direkt...
ATV-fantast som köpte första landsvÀgsreg. ATV:n direkt de blev lagliga. Företagare som driver "forumen" www.varmepumpsforum.com www.atvforum.se och www.poolforum.se
Driver webshop för "energijÀgare" www.energibutiken.se
Driver offerttjÀnst för vÀrmepumpsköpare: www.energioffert.se
Kör: Can-Am MAX 800R XT-P -10
Bor i by utanför PiteÄ.

Utloggad Ricky1891

• Ricky 1891
  • ATV Entusiast
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: 29 april 2017 kl. 22:02:34 »
Men jag har inte egen vinning i det hela mer Àn fler gamla trÄdar att söka svar i och du me om du behöver. FÄr inte dÄ heller rekomendera en
bok om quadar till forum medlemmarna för medlemskap innebĂ€r att ingen annan info fĂ„r delas Ă€ven om det hĂ€r inte finns svar men relevant information om felsökning eventuellt finns att lĂ€sa om ett knapptryck bort. Antar att andra som jag söker i gammla trĂ„darna först och sen stĂ€ller frĂ„gor pĂ„ forumet dĂ€refter kollar möjligheter till annan hjĂ€lp? LĂ€ste nĂ„got du skrivit nĂ€r du skrev reglerna att om det var relevant och inte  för egen vinning va det ok att dela med sej. TjĂ€nar du pĂ„ om nĂ„gon som inte Ă€r medlem lĂ€ser gamla trĂ„dar pĂ„ nĂ„got sĂ€tt? Jag gillar ju att bolla undringar och anser att ingen frĂ„ga ska lĂ€mnas obesvarad pĂ„ ett medlemsforum för ingen medlem i ett forum ska behöva fortsĂ€tta undra Om hjĂ€lp utan egen vinning finnes förutom glĂ€djen i att vara en del I svaret pĂ„ en frĂ„ga.

Online just nu.

163 gÀster, 1 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:
MSP
Flest online idag: 199. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • Ljungan: Hej alla
    31 oktober 2018 kl. 20:07:34
  • Cummins: 365 dollar.
    26 oktober 2018 kl. 00:28:18
  • tatto9709: Letar efter kabel mattan hela till outlawn 500 ny kostar fem tusen
    25 oktober 2018 kl. 18:36:11
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallĂ„ i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: HallĂ„
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: HĂ„ller med, men de som startade nĂ„gra grupperna Ă€r föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, vĂ„ga vĂ€gra sĂ€ger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt dĂ„ folk tycks föredra FB grupper dĂ€r de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: DĂ„ligt drag hĂ€rinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gĂ€ster och 1 anvĂ€ndare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det Ă€r ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: SkrĂ€mmande med 147 gĂ€ster och 3 anvĂ€nder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att fĂ„ tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze Ă€r aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme