Jag har en Max intergalhjälm med öppgingsbar front.man viker upp den vid behov och då funkar den som en vanlig öppen hjälm. :idea: men nå vidare tät är den inte. Dragigt och kallt när det är minusgrader. :!: Annars nöjd men för dragig. :evil:Edit: Hjälmen kostade ca: 900:- på Trend Import i Gävle. Funderar på en dyrare hjälm till vintern med dubbla glas i visiret. Ingen som vet nån bra prisvärd modell :?: Förlåt för ev. tråd lånande :oops:
Kolla in KBC VRX hjälmar. Där får du båda världarna i en hjälm.Cross då det är varmt och mysigt, integral när det är kallt och skojjigt Med visir Med skärmJag har beställt en sån som ligger å väntar på mig. Provade föregångaren och den kändes kanon. Riktigt trevligt är att den har en tyg/fleece platta under hakan som funkar typ som ett lock mot omvärlden. Den gör att virvlandet i hjälmen minimeras.
Fick en ide, så jag mailade fallskärmsklubben ang deras slimmade glasögon man brukar se dom använda kanske det kan vara nått att ha i intergralen http://www.uffeshoppshop.se/index.php?dnode=177