Hej och välkommen hit!Det som oftast är problemet när man eftersträvar högre toppfart är bristen på kraft.Visst kan man ändra utväxlingen och på så vis få ner varvet vid marschfart och då märker man ju om maskinen "varvar ur" dvs om den orkar ända till maxvarv.Gör den inte det så är det kraft som saknas.Nu är ju inte dessa maskiner något under av varken komfort eller prestanda och möjligheterna för trim är rätt små... så förvänta dig inga enorma skillnader oavsett vad som görs.Hur svårt det är för dig att byta till rullgas är ju svårt att veta för andra, det beror ju lite på hur mekvan man är.Men min första fundering, varför?Om du tycker det är ansträngande att köra med tumgas så är det en träningssak.Nu är det ju bara en halvtimmes körning det rör sig om och det brukar man vänja sig vid rätt snabbt...
Och ja, rullgas är ett måste om du ska pendla. Enkelt bytt på en timma!
Håller inte med detta påstående.Kört både med rullgas och tumgas och är man otränad så är även rullgas jobbigt imho innan man vänjer sig.