Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: 2016 Can-Am Maverick 1000R Turbo  (lĂ€st 2511 gĂ„nger)

Utloggad Benpa

2016 Can-Am Maverick 1000R Turbo
« skrivet: 8 juli 2016 kl. 21:29:08 »
DÄ kom den hem i gÄr, har endast kört 3tim, men sicken djefla hÀstspark i röven nÀr man gasar pÄ.
Enda som Àr skumt Àr att dom skryter med 3stegsservo i alla annonser, men jag tycker den Àr rÀtt trögstyrd, men vÀgreggade kanske inte har servo i Sverige?
Skitsamma, den Àr rolig att köra, det Àr det viktigaste :) Nu fÄr det bli tak, ruta mm.

Andra bilden la sig för att sova tydligen? vet inte hur man fixar det, i datorn Àr den rÀtt.



« Senast Ă€ndrad: 8 juli 2016 kl. 21:32:19 av Benpa »

Utloggad Jupiter

SV: 2016 Can-Am Maverick 1000R Turbo
« Svar #1 skrivet: 8 juli 2016 kl. 21:49:38 »
Fet!  ()p
Hisun 500 EFI -15 -SÅLD
Harley 1200
Plus lite annat

Utloggad Benpa

SV: 2016 Can-Am Maverick 1000R Turbo
« Svar #2 skrivet: 8 juli 2016 kl. 22:05:50 »
Fet!  ()p

Jo, och sÄ gillar jag fÀrgen faktiskt :) .
Men nu förstÄr jag skillnaden mellan kines och icke kines.
Hade ju en cf-moto z800 innan, tyckte den var ok nÀr den var ny, sedan gick allt snabbt Ät helvete med elfel, oljetrycksfel,glapp, rostangrepp och massa skit.
HÀr "kÀnns" det direkt att det Àr rejÀla saker, och förhoppningsvis smÀlter det inte i elkablar mm haha.

Utloggad Jupiter

SV: 2016 Can-Am Maverick 1000R Turbo
« Svar #3 skrivet: 8 juli 2016 kl. 22:09:25 »
Denna modellen Ă€r vĂ€l top-of-the-line vad gĂ€ller utv, turbo med. Vill ha!!  ()p
Hisun 500 EFI -15 -SÅLD
Harley 1200
Plus lite annat

Utloggad Benpa

SV: 2016 Can-Am Maverick 1000R Turbo
« Svar #4 skrivet: 8 juli 2016 kl. 22:19:59 »
Denna modellen Ă€r vĂ€l top-of-the-line vad gĂ€ller utv, turbo med. Vill ha!!  ()p

Ja, Polaris har vÀl en RZR ocksÄ, vet dock inte hur den stÄr sig mot denna, men det krigas vÀl sÀkert om det i massa forum :) det sitter en liten turbo och en intercooler kylare mellan sÀtena, 131hk med bra vrid i motorn, pÄ tok för dyra dock tycker jag, priserna börjar spÄra ur rejÀlt, sÄ det Àr nog kanske inte sÄ mÄnga som köper dessa skulle jag tro.

Utloggad Jupiter

SV: 2016 Can-Am Maverick 1000R Turbo
« Svar #5 skrivet: 8 juli 2016 kl. 22:25:29 »
Va fan, man lever bara en gĂ„ng.  ;)
Hisun 500 EFI -15 -SÅLD
Harley 1200
Plus lite annat

Utloggad skogsbonne

SV: 2016 Can-Am Maverick 1000R Turbo
« Svar #6 skrivet: 8 juli 2016 kl. 22:28:16 »
LĂ„t bli att ta kort med stĂ„ende mobil sĂ„ hamnar korten rĂ€tt  ()p

har du stÀllt servon pÄ starkaste lÀget dÄ?
Polaris Rzr Xp 1000 Turbo -18
Can-am Renegade 1000R xmr -17
Yamaha Grizzly 700 Le Pro -13


Avestavagnen 4.2 H

Can-am Renegade 1000 xxc -15 sÄld
Yamaha Grizzly 700 Eps -11 sÄld
Sprint 150 cc kina skit sÄld
Yamaha Raptor 700 - 07 sÄld
Can-am Outlander 1000 Xtp - 13 sÄld
Yamaha Yfz 450 - 04 sÄld
Smc Wildcat 500 med 600 Yamaha motor -10 sÄld
Polaris outlaw 500 -06 sÄld
Yamaha Raptor 700 -08 sÄld
Yamaha Yfz 450 - 07 sÄld
Yamaha Grizzly 350 -08 sÄld
Massey ferguson 400(arctic cat) sÄld - 07

Utloggad Benpa

SV: 2016 Can-Am Maverick 1000R Turbo
« Svar #7 skrivet: 8 juli 2016 kl. 22:35:11 »
LĂ„t bli att ta kort med stĂ„ende mobil sĂ„ hamnar korten rĂ€tt  ()p

har du stÀllt servon pÄ starkaste lÀget dÄ?

Tack för tipset :)

Nej, tror inte det Àr typ lagligt eller nÄtt i Sverige, mÄste finnas en vettig förklaring, för jag hittar ingenstans att stÀlla servot pÄ, StÄr inget i manualen heller.
StÄr till och med pÄ BRP\CAN-AM hemsidan att det Àr servo. Men tror dom klipper och klistrar mycket, vÀgreggad modell Àr tex 12tum fÀlgar i stÀllet för 14tum, sÄ det skulle inte förvÄna mig om servot Àr borttaget ocksÄ pÄ vÀgmodellen.

Utloggad skogsbonne

SV: 2016 Can-Am Maverick 1000R Turbo
« Svar #8 skrivet: 8 juli 2016 kl. 22:36:13 »
stÄr det att det ska vara servo sÄ lÀr det ju vara servo
Polaris Rzr Xp 1000 Turbo -18
Can-am Renegade 1000R xmr -17
Yamaha Grizzly 700 Le Pro -13


Avestavagnen 4.2 H

Can-am Renegade 1000 xxc -15 sÄld
Yamaha Grizzly 700 Eps -11 sÄld
Sprint 150 cc kina skit sÄld
Yamaha Raptor 700 - 07 sÄld
Can-am Outlander 1000 Xtp - 13 sÄld
Yamaha Yfz 450 - 04 sÄld
Smc Wildcat 500 med 600 Yamaha motor -10 sÄld
Polaris outlaw 500 -06 sÄld
Yamaha Raptor 700 -08 sÄld
Yamaha Yfz 450 - 07 sÄld
Yamaha Grizzly 350 -08 sÄld
Massey ferguson 400(arctic cat) sÄld - 07

Utloggad Benpa

SV: 2016 Can-Am Maverick 1000R Turbo
« Svar #9 skrivet: 8 juli 2016 kl. 22:44:32 »
stÄr det att det ska vara servo sÄ lÀr det ju vara servo

StÄr och stÄr, det Àr ju det som Àr det svÄra, can-am skriver servo, vissa annonser pÄ nÀtet skriver servo, sÄ kallat "Trestegsservostyrning (DPS)" men samtidigt sÄ Àr "vissa" saker begrÀnsade pÄ vÀgmodellen, mindre fÀlgar och lite lÀgre fjÀdringsvÀg bak, det gÄr dom ut med, men inte att det INTE skall vara servo pÄ vÀgmodellen.

Är inte sĂ„ extremt kunnig pĂ„ detta, men borde ju gĂ„ att se en "klump" med anslutna sladdar nĂ„gonstans pĂ„ styrningen om det sitter servo pĂ„.

Skall testa mer i morgon, för den Ă€r lite trög, "inte mycket" i 2wd, men satte pĂ„ 4wd i dag en kort svĂ€ng, och tyckte den blev mycket lĂ€ttare att styra Ă€n i 2wd? brukar ju vara tvĂ€rtom. Återkommer nĂ€r jag testat vidare. Kanske Ă€r nĂ„gon automatisk historia?

*uppdatering*
Hmmm, sökte lite pÄ google och kollade lite bilder. Det skall finnas en DPS knapp för detta i panelen, och det har inte jag, sÄ dÄ Àr det nog sÄ att vÀgmodellen INTE har servo, för den sÀljs endast som just vÀgmodell i Sverige.

« Senast Ă€ndrad: 8 juli 2016 kl. 23:03:28 av Benpa »

Utloggad Benpa

SV: 2016 Can-Am Maverick 1000R Turbo
« Svar #10 skrivet: 8 juli 2016 kl. 23:05:59 »
Ett stort plus dock Àr att frÄn 2016 modellerna, sÄ Àr första servicen vid 150mil, eller 50tim beroende vilket som kommer först, och det Àr vÀldigt positivt, sÄ slipper man fjantigheter som 10timmars service mm som det brukar vara.
« Senast Ă€ndrad: 8 juli 2016 kl. 23:09:03 av Benpa »

Utloggad Mattismarkus

SV: 2016 Can-Am Maverick 1000R Turbo
« Svar #11 skrivet: 8 juli 2016 kl. 23:07:42 »
har pratat med en Äf om den dÀr och han sa att den mc reggade blir utan servo pga att den inte klarar maxvikt med servon, den blir för tung
Kör en Wildcat Trail 700 för tillfÀllet
Honda rubicon 500 som bruksmaskin sÄld
Gick frÄn kvalitetsmaskiner till en TGB 1000 sÄld
Har en king quad 750 2014 med extra allt sÄld
King quad 750-12 utan servo Farsans
Suzuki 90cc sÄld
Honda TRX420FPM-12 sÄld
Honda TRX500FPE - 13 sÄld
Yamaha (dresel) Grizzly 700 sÄld
TGB 450 sÄld
Linhai 300 sÄld
Driver
www.mattisuddensmotor.se

 


Online just nu.

189 gÀster, 6 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:
kricka, lill_bringis, raptor350, skogsvarelse, PerGrein, Wiip89,
Flest online idag: 219. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallĂ„ i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: HallĂ„
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: HĂ„ller med, men de som startade nĂ„gra grupperna Ă€r föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, vĂ„ga vĂ€gra sĂ€ger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt dĂ„ folk tycks föredra FB grupper dĂ€r de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: DĂ„ligt drag hĂ€rinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gĂ€ster och 1 anvĂ€ndare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det Ă€r ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: SkrĂ€mmande med 147 gĂ€ster och 3 anvĂ€nder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att fĂ„ tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze Ă€r aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför mĂ„nga inte ser nĂ„n effekt ökning Ă€r att du har ökat avgashastigheten i frĂ„n första start pĂ„ motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning sĂ„ som turbo eller kompressor eller tillsĂ€tande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi dĂ„ tar och lindar in hela systemet frĂ„n grenrör till Ă€nda ut pĂ„ avgasröret inkl ljudĂ€mpare. DĂ„ hĂ€nder det nĂ„tt. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage sĂ„ bevarar du vĂ€rmen sĂ„ vid myningen sĂ„ Ă€r det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det gĂ„r lĂ€ttare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstĂ„nd för avgasventil och i sin tur pĂ„verkar insugsventil, vilket ger bĂ€ttre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet pĂ„ motorn. SĂ„ med andra ord sĂ„ har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk pĂ„ vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil Ă€r 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor Ă€r pĂ„ sĂ„ gĂ„r det Ă„t ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme