Du kommer att få standardsvar beroende på vem som svarar, en del hänvisar till s.k premiummärken och andra till att köpa en CF. Jag säger provkör olika modeller och märken och välj sedan den som känns bäst.
Eftersom du har en såpass hög budget finns det ingen anledning till att köpa en icke märkesmaskin med sämre kvalité. http://se.brp.com/content/canam-offroad/sv_SE/atv/outlander/outlander-l-max-dps.html
Det du säger är ju sant. Men frågan är dock, en traktor-reggad brp 450 kostar ju nästan 20-30kkr mer än en kinesare. Är dom SÅ mycket bättre alltså?
Beror ju på vem man frågar, åker man runt och söndagsåker så lär ju en kines duga fint, jag skulle dock köpa en lätt begagnad märkesmaskin som tappat 20-30k
Vad är söndagsåka? I era filmer har jag sett CF vill jag minnas mer än en gång, har ni söndagskört då?
...Nått fartmonster behöver den inte vara......Jag som nybörjare känner knappt nån skillnad när jag kör en märkesmaskin och dom billiga..
För 80 kan du få en Can-Am Max 800-1000... jag säger absolut inte att du skall köpa just en sådan (Max betyder för två) men där lär även en nybörjare märka skillnaden mot tex en CF800.Men känner du inget behov av prestandan som skiljer och dessutom känner en återförsäljare av CF som kan ge en bra deal (och även bra support framledes) så kanske det är det rätta för dig?Vad som är mest prisvärt osv är totalt omöjligt för andra att avgöra.Alla har olika ekonomier och olika prioriteringar, personligen lägger jag gärna en kvarts mille på nån leksak men skulle aaaldrig ens komma på tanken att köpa en lott av nån snoris för en krona.Så den delen kan du endast svara på själv.En ny maskin är dock mer eller mindre alltid ett ekonomisk självmord, medan en begagnad KAN rasa och ge dyra reparationer... balansgången där svår.Men generellt ÄR det dyrare med en ny maskin om man bara har den något eller några få år.