Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Check belt KFX 700  (lĂ€st 2791 gĂ„nger)

Utloggad Tintin

Check belt KFX 700
« skrivet: 16 november 2006 kl. 00:31:45 »
Nu har jag kört lite drygt 750 mil och min check belt-lampa har fortfarande inte slagit igĂ„ng. Överallt dĂ€r jag lĂ€st om det sĂ„ stĂ„r det att den ska sĂ€tta igĂ„ng efter 100h, och det borde jag ha kommit upp i nu. Ni andra som kör KFX, har era lampor tĂ€nts? NĂ„gon som har kollat remmen pĂ„ sin och som har en uppfattning om ungefĂ€r hur mycket dom slits och nĂ€r det kan vara dags att byta?
FX 700 -07
DMC Afterburner quiet
YSS racing stötdÀmpare
IMS 17L tank
Terrycable Dualgasser
Proarmor Nerfbars
PRM bagagerack
Precision StyrdÀmpare
Dalton clutch cover mm.
----------------------------
Tintin - you see this name, you think dirty

Utloggad MMB Racing

Check belt KFX 700
« Svar #1 skrivet: 16 november 2006 kl. 17:52:43 »
Man fÄr skruva ner och mÀta remmen, remmen slits olika beroende pÄ körsÀtt. Om du mest bara kört landsvÀg sÄ slits inte remmen sÄ mycket.Vi har bytt pÄ ett par stycken innan lampan tÀnts.
Det du kan mÀrka pÄ om remmen Àr sliten Àr att toppfarten blir lite lÀgre.

MVH

MMB
Quad & ATV Specialisten Göteborg.
www.mmbatv.se
T:031-912121
MMB Racing
ATV & Quadspecialisten Göteborg.
Importör Ricochet HasplÄtar
Importör Duncan Racing

www.mmbracing.se
www.mmbatv.se
T: 031-912121

Utloggad zacka

Check belt KFX 700
« Svar #2 skrivet: 16 november 2006 kl. 21:39:35 »
aaah, dĂ€rför jag drar ifrĂ„n Tintin pĂ„ motorvĂ€gen (speciellt nĂ€r jag fryser  :lol:  )
VEM FAN ÄR KLOTSVENNE ?

Suzuki LTZ400
Opel Calibra 4x4 Turbo
MB 300 CE 24v
Vw Golf GTI look

Utloggad Tintin

Check belt KFX 700
« Svar #3 skrivet: 16 november 2006 kl. 21:47:29 »
:lol:  :lol:  :lol:  8O  :roll:  :evil:
FX 700 -07
DMC Afterburner quiet
YSS racing stötdÀmpare
IMS 17L tank
Terrycable Dualgasser
Proarmor Nerfbars
PRM bagagerack
Precision StyrdÀmpare
Dalton clutch cover mm.
----------------------------
Tintin - you see this name, you think dirty

Pete

  • GĂ€st
Pete
Check belt KFX 700
« Svar #4 skrivet: 25 november 2006 kl. 22:51:09 »
Citera
aaah, dĂ€rför jag drar ifrĂ„n Tintin pĂ„ motorvĂ€gen (speciellt nĂ€r jag fryser  )


Tintin Ă€r en ödmjuk kille...dĂ€rför lĂ„ter han dig tro att din Ă€r snabbare :D  :D

Utloggad zacka

Check belt KFX 700
« Svar #5 skrivet: 26 november 2006 kl. 09:05:44 »
passa dig  8O
jag har 15 drev :)
VEM FAN ÄR KLOTSVENNE ?

Suzuki LTZ400
Opel Calibra 4x4 Turbo
MB 300 CE 24v
Vw Golf GTI look

Utloggad Tintin

Check belt KFX 700
« Svar #6 skrivet: 30 november 2006 kl. 03:10:07 »
Nu har jag Ă€ntligen fĂ„tt tummen ur och skruvat isĂ€r och kollat. MĂ€rkligt, men om man ska tro instruktionsboken sĂ„ Ă€r den fortfarande som ny? Enligt boken Ă€r normal bredd ca 30 mm +/- 1 mm och remmen ska bytas vid 28. Min Ă€r fortfarande 30 mm och det finns inga revor, sprickor eller annat i den. NĂ€r jag mĂ€ter deflect sĂ„ ligger Ă€ven det inom toleransen. PĂ„ insidan av kĂ„pan satt det dock en ganska tjock hinna av nĂ„got som sĂ„g ut som avskavt gummi vilket jag antar Ă€r nedsliten rem. Vad kan startmĂ„ttet pĂ„ remmen ha varit egentligen? :?  :?  :?

Har i alla fall bestÀllt en ny rem som man kan ha pÄ lager. Hur Àr det, slits dom lika fort hela livslÀngden eller kommer man till nÄgot slags kritiskt lÀge efter vilket de slits mycket fortare?
FX 700 -07
DMC Afterburner quiet
YSS racing stötdÀmpare
IMS 17L tank
Terrycable Dualgasser
Proarmor Nerfbars
PRM bagagerack
Precision StyrdÀmpare
Dalton clutch cover mm.
----------------------------
Tintin - you see this name, you think dirty

Utloggad zacka

Check belt KFX 700
« Svar #7 skrivet: 30 november 2006 kl. 09:15:42 »
den kanske slits pÄ insidan o lÀmnar gummi spÄn eller hur ?
VEM FAN ÄR KLOTSVENNE ?

Suzuki LTZ400
Opel Calibra 4x4 Turbo
MB 300 CE 24v
Vw Golf GTI look

Utloggad Tintin

Check belt KFX 700
« Svar #8 skrivet: 30 november 2006 kl. 19:39:58 »
Har du börjat byta avatar en gĂ„ng per dag nu???  :o  :o  :o

VEM FAN ÄR KLOTSVENNE ?   :lol:  :lol:  :lol:
FX 700 -07
DMC Afterburner quiet
YSS racing stötdÀmpare
IMS 17L tank
Terrycable Dualgasser
Proarmor Nerfbars
PRM bagagerack
Precision StyrdÀmpare
Dalton clutch cover mm.
----------------------------
Tintin - you see this name, you think dirty

Utloggad zacka

Check belt KFX 700
« Svar #9 skrivet: 30 november 2006 kl. 20:44:19 »
ja sÄ blir det nÀr man Àr hemma för lÀnge ibland :(

jag vet inte vem klotsvenne Ă€r ?  :roll:   :wink:
VEM FAN ÄR KLOTSVENNE ?

Suzuki LTZ400
Opel Calibra 4x4 Turbo
MB 300 CE 24v
Vw Golf GTI look

Utloggad Moco

Check belt KFX 700
« Svar #10 skrivet: 23 januari 2008 kl. 14:13:57 »
Nu lyser min 100h-lampa.
NÄgra tips inför att jag skruvar isÀr den och kollar remmen?
Hur slÀcker man lampan igen?
FX 700, DMC Afterburner Quiet, K&N Luftfilter
Dyno Jet munstycke 124,128, Nerf bars
Bagagerack, Maxxis gatdÀck
----------------------
www.kapten.dk

Utloggad Moco

Check belt KFX 700
« Svar #11 skrivet: 24 januari 2008 kl. 19:42:50 »
Citat frÄn: "Moco"
Nu lyser min 100h-lampa.
NÄgra tips inför att jag skruvar isÀr den och kollar remmen?
Hur slÀcker man lampan igen?


Hittade det pÄ nÀtet:

Citera
HERE IS THE BELT LIGHT RESET PROCEDURE FOR THE KFX700...

The KFX700 belt check indicator light turns on after 100 hours to cause you to take it to the dealer and get the belt checked. This procedure is for people that are skilled in checking the 700 belt. Do not reset the light without confirming that the belt is in good condition and is adjusted proberly. A worn or cracked belt can be usafe for the rider.

Turn ignition off.

Inspect or replace belt as neccessary (P/N 99924-1315-01). You have to take the cover off and measure the deflection.

Remove Seat.

Locate the two 4 pin connectors under seat. One is black and the other is grey.

Disconnect both connectors and reconnect them to their opposite color (black to grey, grey to black).

Turn on the ignition switch.

The belt indicator light should flash.

Turn off ignition switch (note that the hour meter is reset when the key is turned on).

Disconnect the two connectors and reconnect them to their same color (black to black, grey to grey).

Turn ignition back on and confirm that the belt light is not on.
FX 700, DMC Afterburner Quiet, K&N Luftfilter
Dyno Jet munstycke 124,128, Nerf bars
Bagagerack, Maxxis gatdÀck
----------------------
www.kapten.dk

 


Online just nu.

173 gÀster, 3 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Hasse H, Jens vestberg, Svansen365,
Flest online idag: 203. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallĂ„ i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: HallĂ„
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: HĂ„ller med, men de som startade nĂ„gra grupperna Ă€r föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, vĂ„ga vĂ€gra sĂ€ger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt dĂ„ folk tycks föredra FB grupper dĂ€r de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: DĂ„ligt drag hĂ€rinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gĂ€ster och 1 anvĂ€ndare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det Ă€r ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: SkrĂ€mmande med 147 gĂ€ster och 3 anvĂ€nder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att fĂ„ tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze Ă€r aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför mĂ„nga inte ser nĂ„n effekt ökning Ă€r att du har ökat avgashastigheten i frĂ„n första start pĂ„ motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning sĂ„ som turbo eller kompressor eller tillsĂ€tande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi dĂ„ tar och lindar in hela systemet frĂ„n grenrör till Ă€nda ut pĂ„ avgasröret inkl ljudĂ€mpare. DĂ„ hĂ€nder det nĂ„tt. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage sĂ„ bevarar du vĂ€rmen sĂ„ vid myningen sĂ„ Ă€r det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det gĂ„r lĂ€ttare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstĂ„nd för avgasventil och i sin tur pĂ„verkar insugsventil, vilket ger bĂ€ttre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet pĂ„ motorn. SĂ„ med andra ord sĂ„ har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk pĂ„ vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil Ă€r 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor Ă€r pĂ„ sĂ„ gĂ„r det Ă„t ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. SĂ„ vi sĂ€ger sĂ„.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme