Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Vatten fyllda däck ?  (läst 5143 gånger)

Utloggad bayern

Vatten fyllda däck ?
« skrivet: 14 november 2006 kl. 18:27:57 »
Så då har man köpt sig en linhai 2x4 -04
Efter dagens tester men plog ved å trailkörning så har jag kommit fram till att mer tryck behövs på bakhjulen ..
Alt montera extra vikter över bakaxeln ?

Så frågan är är det någon som provat å vattenfylla bakdäcken samt tillsätta glykol eller salt för motverka isbildning ?
tz- 400 ,och mule 2510 utv, samt arctic cat 500 trv

Utloggad Chevy-79

Vatten fyllda däck ?
« Svar #1 skrivet: 14 november 2006 kl. 18:50:03 »
Provat en sandsäck på bakre lasträcket?
Linhai Crossroad Tracker 300 2x4 05 SÅLD
Speed is only a question of money...
How fast can you afford to go?

Utloggad bayern

Vatten fyllda däck ?
« Svar #2 skrivet: 14 november 2006 kl. 19:05:53 »
Får ta å testa det,  men e lite på jakt efter låg tyngdpunkt med  :!:
Vart grymt nära att rulla över å lägga maskinen i älven idag när jag testade gränserna lite :) vinschen blev min räddning hehe.
tz- 400 ,och mule 2510 utv, samt arctic cat 500 trv

Utloggad chilloutman

Vatten fyllda däck ?
« Svar #3 skrivet: 14 november 2006 kl. 20:22:39 »
Fick en ide när ja läste ditt problem!! vi monterar ju en del hjulvikter på gräsklippare för snöröjning,kanske skulle gå???
olaracing önskar alla välkomna !
quads,atv,racing,moped,MC,samt utrustning till både maskin och person.www.jolaracingshop.se Butik/Verkstad 0520-651811
SMC,Access,Dinly,Yamaha,CF-MOTO,Kawasaki
Linhai,Honda,Suzuki,Polaris,m.m

Utloggad STENE

Vatten fyllda däck ?
« Svar #4 skrivet: 14 november 2006 kl. 20:22:58 »
Har inte provat att köra med vatten i däcken men det låter ok men vad som händer i lite högre farter har jag inte en aning om. Men ett tipps ör att köra med lågt luft tryck i däcken. Bled en stooor skillnad när jag skulle dra ur en älg uder jaken. Innan bara slira jag. Ur med luft (skall vara liiite luft kvar typ 0.2) och sen gick det som en dans.
=============
Linhai Allroad 260 2x4

Utloggad bayern

Vatten fyllda däck ?
« Svar #5 skrivet: 14 november 2006 kl. 21:01:40 »
Fina tips  :idea:
Ang hjulvikter så är det nog lite svårt att hitta men rackarns bra ide annars  .

Luft trycket är sänkt till 0.3 kanske ska våga mig på ännu lägre ...

Får se om jag hinner prova vatten tricket på torsdag :)
Kanske blir sjösjuk :)
tz- 400 ,och mule 2510 utv, samt arctic cat 500 trv

Utloggad chilloutman

Vatten fyllda däck ?
« Svar #6 skrivet: 14 november 2006 kl. 21:12:12 »
0,2 inga problem kolla länken här borde gå att göra nått fäste på insidan då du trär på dessa vikter på bakaxeln..
annars köper du bly och smälter i en burk eller nått sp den passar i hålet på svingen ex..har testat många varianter i racingen  :lol:

http://www.stiga.se/index.aspx?Country_id=2
olaracing önskar alla välkomna !
quads,atv,racing,moped,MC,samt utrustning till både maskin och person.www.jolaracingshop.se Butik/Verkstad 0520-651811
SMC,Access,Dinly,Yamaha,CF-MOTO,Kawasaki
Linhai,Honda,Suzuki,Polaris,m.m

Utloggad bayern

Vatten fyllda däck ?
« Svar #7 skrivet: 14 november 2006 kl. 21:27:52 »
Får kika mer på problemet på torsdag börjar med å gå ner till 0.2 å massa vatten .
Hjulviket skulle ju kunna monteras igen fälgen som du säger  :wink:

Hittade inga hjulvikter på länken du gav  :?  .

ps vad för maskin är det du kör chilloutman ?
tz- 400 ,och mule 2510 utv, samt arctic cat 500 trv

Utloggad chilloutman

Vatten fyllda däck ?
« Svar #8 skrivet: 14 november 2006 kl. 21:55:35 »
När de gäller qvad/4wd så kör man de mesta som vi får in i butik verkstad :lol:  men racing är de gokart som ja pysslar med mycket!
varför inte göra ett par spacers i bly och montera på utsidan?
olaracing önskar alla välkomna !
quads,atv,racing,moped,MC,samt utrustning till både maskin och person.www.jolaracingshop.se Butik/Verkstad 0520-651811
SMC,Access,Dinly,Yamaha,CF-MOTO,Kawasaki
Linhai,Honda,Suzuki,Polaris,m.m

Utloggad bayern

Vatten fyllda däck ?
« Svar #9 skrivet: 15 november 2006 kl. 17:33:05 »
Så då har man fyllt upp däcken :)
Har bara provkört lite i vid älvkanten fast med tokhögt däckstryck = fastkörning  :oops: fast kom längre än innan i vart fall.
Det tar EVIGHETER att släppa ut vatten via ventilen så har ej hunnit få ner däckstrycket till 0.2 för lite mer seriös test av vinsten med tyngre däck .

På landsvägen så märker man att accet är lite sämre än förut ..om det nu fanns något å skryta med där innan  :wink: .

körningen känns stabil å bra även när det svänger "lågtyngdpunkt " fast när man passerar 60 så börjar vattnet i däcken att göra så att det blir en gungig färd  :cry: .

Däck å fälg vägde ca 15 kilo innan vatten/glykol påfyllningen så vad gissar ni slutvikten per fälg blev  :?:
tz- 400 ,och mule 2510 utv, samt arctic cat 500 trv

Utloggad Hubbe

Vatten fyllda däck ?
« Svar #10 skrivet: 15 november 2006 kl. 19:04:51 »
21,2kg
-----------------------------------------
utan hjul...

Utloggad bayern

Vatten fyllda däck ?
« Svar #11 skrivet: 15 november 2006 kl. 19:18:39 »
Det vart med glykolmängden det  sedan + xx antal liter
tz- 400 ,och mule 2510 utv, samt arctic cat 500 trv

 


Online just nu.

178 gäster, 5 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
rudolphi, MSP, Aifur, doggcrap, Ek1und,
Flest online idag: 196. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. Så vi säger så.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att få hästar så vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bänk? används för att slippa värmen på ett visst område
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgår man alltid från att den är varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bänk där just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. Däremot vill de som säljer skiten slå i folk att man får snabbare gasväxling om man sätter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjärnceller. Tycker du ska läsa på ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme