Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3  (läst 8065 gånger)

Utloggad [navy]

Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3
« skrivet: 14 mars 2016 kl. 20:03:36 »
Ja då var man stolt ägare till en Can am.  ()p
Var och hämta hem den idag, men hade inte så mkt tid att köra, håller på och planerar och ska renovera lite och framförallt bygga nytt garage. Men jag och tjejen var ut en sväng och gjorde byn osäker en stund iallafall.  ;D

Riktigt kul måst ja säga! Var ut längs landsvägen en sväng innan vi hitta en bra skogsväg att köra utefter. Nya lågväxeln var riktigt låg och motorbromsade rätt kraftigt måst ja säga, överlag om man låg i högväxeln tyckte jag att man nästan aldrig behövde använda bromsen nämnvärt mkt, räckte gott att släppa gasen och den bromsade vad som behövdes. Plåågade förstås inte maskinen och stressade den inte in i korsningarna och kurvor, så blir säkert mera bromsande när man blir bästis med den. ;)

Men växel länkaget... Förstör hela turen med hjulingen, hoppas verkligen det är en justerings miss som dom fixar på 10h servicen. Har iofs kört lite äldre can am förut, som varit lite svåra att få i växel, men inte alla ggr man växlar. Var nästan varje gång man bytte från hög ti parkering eller back som man stod och gungade på maskinen för att få i nån växel alls. Om int annat så är det eller blir det en vanesak..

Tänkte hur som helst försöka uppdatera lite här med saker jag tycker känns relevanta för forumet allt efter timmar som körs till grejer jag plockar på den och utrustar den med.
Bilder ska jag försöka klura ut hur man får hit oxå. :)

 
Can am 570 Pro Outlander T3

Utloggad Sme-oscar

SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3
« Svar #1 skrivet: 14 mars 2016 kl. 21:27:18 »
Grattis till ny och fin maskin. Växel läckaget kan dom justera åt dig det gjorde dom på min och allt blev mycket bättre efter

Utloggad [navy]

SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3
« Svar #2 skrivet: 18 mars 2016 kl. 17:23:16 »
Nu har vi varit på lite längre tur.. Växellänkaget som jag gav sån kritik på sist har faktiskt blivit mycket, mycket mera medgörligt nu! Kanske bara behövde bli lite mera använt helt enkelt..

Riktigt stadig o skön att hoppa upp på, inte bästa däcken att köra med på väg dock, men går bra bara man har lite fart på. Kryper man fram kan man räkna "dubbarna" på hjulen.

När man kör på grusväg och man svänger kraftigt eller gasar på lite mera så lämnar det rätt grova spår efter sej. Så e man rädd om gräsmatta eller div infarter skulle ja rekommendera mindre mönstrade däck, eller väääldigt lugn körning alternativt ingen körning alls. :P

Nu stod tripmätaren på 34km och 2h kört och halv tank kvar. Ska förhoppningsvis ut imorn igen och leta reda på en lång och bra skogsväg! Är så mkt roligare att få fara och slingra sej fram längs skogsvägar eller vanliga grusvägar istället för att ligga och pina maskinen längs en landsväg.

Några tips på saker man behöver tänka på eller kolla varje gång man ska ut?

Vad har ni med er för packning eller verktyg och saker med er när ni far ut och åker i skog eller bara ut och kör?

 
Så bjuder jag på det ordspråk vi går efter härifrån jag bor.  ()p
" Är dom små, får man ta två! " Trevlig helg!  8)

Can am 570 Pro Outlander T3

Utloggad rally nizze..

SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3
« Svar #3 skrivet: 23 mars 2016 kl. 08:16:54 »
man kan ta gubben ur dalarna men inte dalarna ur gubben  ()p

Har:
Volvo XC70 2.4D 08
Volvo V70 2.4D 07 (Såld)
Nissan King Cab Navara 02 (Såld)
Audi A4 1.8T 97 (Såld)
Skoda Felicia (frugans) 97 (Såld)
Volvo 945 turbo 96.(Såld)
VW Passat 1.8t 98 (Såld)
Kawasaki Brute Force 750 07
Volvo 940 LTT 97 (Såld)
VW Golf IV 98 (Fugans)Såld.
VW Bubbla 75 (frugans)Såld.
Opel Omega 03(frugans)Såld.
Audi A4 95

Utloggad Labbås

SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3
« Svar #4 skrivet: 23 mars 2016 kl. 19:39:56 »
Det där med växelreglaget är en inköringssak. Blir som sagt mycket bättre med tiden :)
Can-am Outlander 650 Pro
Vinsch
Hasplåt
Snorkel
28" däck

Honda Trx 420 Fa
27" hjul
Hasplåt
Bröstplåt
Warn Winch

Utloggad [navy]

SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T
« Svar #5 skrivet: 15 februari 2017 kl. 09:51:43 »
Länge sen jag uppdatera här, men har opererat handleden i omgångar sen en gammal olycka så har inte kört nämnvärt mkt.
Skall på en sista operation förhoppningsvis i början av mars då dom tar bort plattan från handleden och troligtvis skruvar ihop en benbit som dom spika ihop sist men inte läkte ihop.

Men lite uppdateringar.
Monterat hasplast under maskinen, skärmbreddare, hand o tumgas värmare. På första servicen bytte dom stiften som tydligen är mkt känsliga för start o stopp, vilket jag själv tycker att jag inte gjort så ofta, lämnar igång maskinen om jag lastar på vagn etc men men. Sen installerade dom en speedohealer så jag kan välja att köra lagliga 40km alternativt mera fart, har inte mätt upp farten ännu dock men går fortare iaf! Är lite roligare när man är på skogsvägar eller ut på isen då man kan dra på lite.

Servicen gick på drygt 250 euro, då installerade dom speedohealern oxå, speedohealern själv kosta 250 till.

Tänkt försöka få tag på en Ledramp att sätta fram, sen vill jag ha nånting mindre att sätta baktill som extra lyse. Finns det fördraget kablar till extra ljus? Läste nånstans om en blå kabel bakom mätaren som var styrtändningen till extra ljusen?
Hur är det baktill, hur har ni extra ljusen baktill, via brytare eller har ni det via backljuset?

Plogat lite snö, men har inte kommit mkt här på åland alls i år. Men har funkat felfritt dom gånger jag varit ut. hade glappkontakt i vinschen så emellanåt ville den inte vinscha in, men felet har inte uppenbarat sej nu på länge så misstänker d löst sej själv. ;)

Vart långt det här, men kommer på mer o mer att skriva efterhand. Montering av originalhand värmare, GÖR som det står skrivet i monteringsanvisningen och använd ENDAST WD40! Då går d som smort! Själv hade jag ingen wd40 o trodde att 5-56 var motsvarande, men inte riktigt, så ett handtag for slut. Men fick ett nytt för 50 lappen så nu funkar det kanon!

Mera uppdateringar o möjligtvis bilder kommer småningom.
Can am 570 Pro Outlander T3

Utloggad Sme-oscar

SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3
« Svar #6 skrivet: 15 februari 2017 kl. 12:32:49 »
Jag har mina bakljus på brytare skönt om man vill lysa upp bakom sig utan att lägga i backen.

Utloggad Mrlilje

SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3
« Svar #7 skrivet: 15 februari 2017 kl. 13:23:33 »
Jag tänker koppla på en separat brytare bak, skönt att kunna välja när man vill att det ska lysa :)
Can-Am Outlander 570 PRO T3 -17
Can-Am Renegade XMR 1000R -16 SÅLD
Can-Am Outlander 650 PRO -16 SÅLD

Utloggad Hydro

SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3
« Svar #8 skrivet: 15 februari 2017 kl. 19:00:56 »
Vad har ni med er för packning eller verktyg och saker med er när ni far ut och åker i skog eller bara ut och kör?

I ditt fall tycker jag nog att du bör ta med kamera... och fota!
Mobilkamera duger också.
...och sen lägga upp här.
Jag angjorde er ögrupp en tidig morgon i juli förra året och körde sen runt en del.
Trevlig natur och svenskt överallt, men ändå inte... såg inte en enda hjuling nånstans men ni finns tydligen.
 ()p
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad [navy]

SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3
« Svar #9 skrivet: 15 februari 2017 kl. 19:37:34 »
I ditt fall tycker jag nog att du bör ta med kamera... och fota!
Mobilkamera duger också.
...och sen lägga upp här.
Jag angjorde er ögrupp en tidig morgon i juli förra året och körde sen runt en del.
Trevlig natur och svenskt överallt, men ändå inte... såg inte en enda hjuling nånstans men ni finns tydligen.
 ()p

Tyvärr är det inte många vägreggade hjulingar på holmen, finns en del men dom flesta köper bara för att ha o köra på privata områden o till stugan el gården, finns gott om skogsvägar etc att köra runt på. Ska fixa in bilder på ett el annat sätt.. ;)
Can am 570 Pro Outlander T3

Utloggad Hydro

SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3
« Svar #10 skrivet: 15 februari 2017 kl. 22:48:54 »
Jag var bara på "fasta Åland" dvs huvudön men även där fanns massa grusvägar och en hel del "bergvägar" typ denna:



Aja, trevlig område iaf..
  ()p
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad [navy]

SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3
« Svar #11 skrivet: 16 februari 2017 kl. 10:57:48 »
Skönt att bara ta hjulingen över och fara runt o köra. :)
Ja röda graniten syns tydligt! Finns många sådana vägar här jo, oftast ut till norrhavet mot stugor etc. Bor norr på holmen.
hur är det i sverige när du har den vägreggad, bara att följa skyltarnas hastighet eller finns det en maxhastighet?
Can am 570 Pro Outlander T3

 


Online just nu.

158 gäster, 5 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Lowest, UFR, 4hjul, Beangan, HåkanJ,
Flest online idag: 223. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme