Verkar inte vara så bra att plåga grizzlys i 90-100 på väg så länge, innan bakaxeln överhettar och oljan kokar? Tyckte att Pelle på forumet muttrade nåt om det.
Jag har petat av 110mil på en Grizzly på 2 dygn så jag har väl facit vad de klarar Över 80km/t överskrider temp på bakdiffen 150grader och drivknutar tar permanent skada.Jag hade värmekamera med mig. Annars är Grizzly en grym maskin.Men tyvärr har cummins lite rätt.De är trötta och sega.Grizzly är inte en åka fort maskin. De har ingen av de egenskaperna.Innan min resa modifierade jag ett sänkningskitt för få snällare vinkel på axlarna då de är vinklade både neråt och bakåt vilket jag inte sett på någon annan maskin. Detta orsakar mer rörelse på kulorna i knutarna och därav högre värmeutveckling i hastighet.Min första Grizzly (som.jag gjorde denna resa på) var org. i variatorn och kände inte den behövde mer kraft på lågväxel.Något dock som gjorde mirakel på den trötta 46hk motorn var PC5 + autotune + dual Barkers + foamfilter med öppnad luftburk.Men smakar de så kostar det.Jag insåg snabbt att det inte var en maskin för mig, sålde o köpte Raptor. För att sen inse jag ska vara i terrängen och köpte Renegade. Sen tröttnade jag på hastighet och köpte skogens konung
Förmodligen blir fettet i knutarna så varmt att det inte kan hålla kvar en film i kontakten mellan kulorna och hylsan, då börjar kulorna äta på hylsan eller tvärtom.