En maskin med CVT åker man inte "lugnt" med... den transmissionen kräver ofta ett rätt högt varvtal redan från stillastående.Men landsvägsfart är inga problem med en 570.Jo, du har väl inte varit i ATV-världen så länge så du kanske inte vet hur det var när kina-boomen kom och det släpptes massvis med vägreggade och oreggade hjulingar.Att jämföra detta med diverse bilar och märken där är totalt fel.Det fanns EXTREMA skräckexempel, allt trillade i bitar, utväxlingen var så hög att remmen brann upp på plan asfalt, osv...Det har därefter blivit bättre och bättre, marknaden har sorterat väck de värsta missfostren och återförsäljarna och numer är allt på en helt annan nivå.Även nu skiljer det rätt mycket i kvalité, men även de med lägst brukar kunna funka rätt vettigt.Så frågan är helt klart berättigad fortfarande, även om de på nedre skalan numer som sagt är väck.
Precis, de "fanns många skitmärken". Och tveklöst är väl de flesta borta. Men utveckligen går framåt hos de flesta tillverkare, har vi tillräcklig erfarenhet på låt säga maskiner från 2015 för att låta gamla erfarenheter vara akutella än? Jag vet inte.
Precis, fanns.