Så var min maskin också till jag bytte till skooter däck fram!
Det är vanesak, tillslut så märker man knappt av det mera. Monterar du styrdämpare så blir den också mindre orolig på vägen.
Angående hjulinställningarna så ska det vara 3mm toe-in om jag inte missminner mej.
Jag sätter fast ett snöre i bakdrevet och drar fram snöret utefter sidorna på maskinen och surrar fast snörändarna i ett par pallbockar ett par meter framför maskinen. Justerar höjden på snöret så det går i centrumlinjen på fälgarna. Justera palmbockarna i sidled så snöret precis toucher bakfälgarna framkant så du vet att snöret spårar som det ska. Därefter mäter jag måttet från kanten på framfälgarna (både framkant och bakkant) och ut till snöret. Sen är det bara att justera på styrstaten.Min maskin var ruggigt spårkänslig innan men det berodde på att den var mer sänkt fram än bak så maskinen lutade lite framåt. Då blir resultatet som hjulen på en kundvagn ungefär(spindeltappens lutning blir fel). Justera fjädring eller sänkning så maskinen står plant så är problemet borta. Men kolla även hjulvinklarna Mvh Jeffeboy
Kan tänka mig det, har ju inte kört så värst mycket än Hur funkar en styrdämpare? Och vart får man tag på en sådan till ett rimligt pris?
Styrdämpare monteras mellan ramen och styrstången, den gör att det blir lite segare att styra och tar upp alla stötar från hjulen. Det finns många olika på nätet, allt från billigt skit till ruskigt dyrt Här har du en för Wildcat som jag monterat på min egen, men jag tror att de flesta är ganska universal fit:http://www.terraintyres.co.uk/quad-bike-accessories/quadzilla-xlc-500-steering-damper-package.html