En fråga lite vid sidan av, vad är egentligen sant och inte sant kring Polaris diffar och drivaxlar.......en del påstår det händer aldrig medan andra säger de pajjar hela tiden.
Det komiska i det hela är att det är Can Am ägarna som vet hur kass exempelvis diffen är på Polaris Can Am är knappast mera förskonad från problem än exempelvis ScramblernDrar man runt i lite USA - Forum exempelvis så får man se på allehanda problem på båda maskinerna, jag ser i alla fall ingen stor skillnad i att Can Am skall vara överlägsen kvalitetsmässigt.Båda maskinerna har sina fördelar och nackdelar. Rädd för diffras köp då en Can Am istället och kör i Limp Mode hem och felsök en vecka Vill man veta hur en maskin funkar så skall man kanske fråga den som äger en och inte den som känner en vars granne hade en brevvän som skrev i ett forum om att han hade hört av kompisen att nån läst att det var problem med kylarn
Det är ju svårt för mig även som polarisägare att sia om vad är egentligen sant och inte sant kring Polaris diffar och drivaxlar. Jag kan ju inte annat än tala om min erfarenhet av det.Jag körde min Scrambler som är vkittad, 28" zilla, snorklad och allt annat standard i hyfsad å lite till ala hård körning ca 100 timmar, med ett "fel" glapp i servon som byttes direkt på garanti. Annars så gick den som en klocka.Jag som är en försiktig general uppgraderade med diffförstärkning fram, diffkorg i alu, Rhino axlar, på med 28x11 14 runt om och ett GayWC-förlora hörseln bulleribång avgas och GayWC box med blåa/gröna/blinkande dioder på så det ser ut som man åker i en discokula.Efter 150 timmar så funkar min maskin fortfarande klanderfritt, "Pepper peppar"Runt en sisådär 10 bekanta åker Polaris, 5 av dom Scrambler, endast en har haft problem med diffen fram och då körde han med 3" höjning och 30" däck. Nån hysteri med diffar som rasar och att kostnaderna skulle vara avsevärt högre på en Scrambler än en Can Am tar jag med en nypa salt, men det är ju min högst personliga åsikt som talar nu.Att köpa Renegade för att den "håller bättre" njäääää, däremot för att den har en annan karaktär än Scrambler ja. Två skilda maskiner som sagt. Båda har sina fördelar och brister.
Lösningen är enkel, man köpen en Hisun 500 istället! Där finns ändå ingen kraft att köra sönder några drivaxlar eller diffar!
Hur många Kinderägg måste man köpa för att få ihop till en hel Hisun då?
Det skrivs att scramblern och renegaden är helt olika maskiner, på vilket sätt? Vad kör vad ?