Problemet med skruvar som lossnar finns på alla maskiner oavsett om dom kommer från japan eller china,Även om en ram svetsas ihop i en gigg så får man spänningar! när man kör maskinen sedan "sätter" sig ramen vilket också gör att skruvar mm kan lossna under denna tid,sedan är de en stel konstruktion som är gjord för att gå i teränng där du har mjukare underlag och mindre problem med vibbrationer,En proffisionell förare quad,gokart,cross kollar alltid över allt efter en träning,race.lansvägskörning skapar mer vibbrationer och gör att man får efterdra oftare + locktite, detta ska man upplysa sina kunder om när man säljer maskinen tycker jag iallafall!!! sedan ska givetvis inte allt komma farande efter 10mil
Om min kund haft alla dessa problem med en och samma maskin,skulle han haft en ny för länge sedan!!!! som sagt va de beträffar dom andra punkterna utom gashäng och hastigheten kan ja inte utala mig om eftersom ja ej haft dessa fel från mina kunder! tycker helt klart du fått ett riktigt "måndags"ex
Citat från: "chilloutman"Om min kund haft alla dessa problem med en och samma maskin,skulle han haft en ny för länge sedan!!!! som sagt va de beträffar dom andra punkterna utom gashäng och hastigheten kan ja inte utala mig om eftersom ja ej haft dessa fel från mina kunder! tycker helt klart du fått ett riktigt "måndags"exVerkar inte vara aktuellt från huvudleverantören iallafall, har du någon egen erfarenhet att det tagits tillbaka maskiner?
Tycker nog det är en självklarhet att ta tillbaka en dålig produkt och ersätta med en ny, åtminstonde om man vill behålla sitt goda namn. Måndagsexemplar eller inte så bör ju en ny maskin vara bekymmersfri första året, framför allt om den använts som vägmaskin och inte körts vårdlöst eller misskötts. Då jag känner Jörgen så kan jag också intyga att han varit extremt rädd om maskinen.
Vad får du för gensvar av din ÅF ?? Nog för att konsumentköpslagen säger att man ska få sin produkt utbytt om man haft samma fel 3ggr sedan att du haft 10 olika så tycker ja godwill med nån kompensering är de minsta man kan göra
Vad säger JIAB?? importören