bakhjulen ska slira lite för att fram ska koppla i håller med dig gällande en sak, och det är då vägen är väldigt halkig, för då kommer bakdelen ut väldigt snabbt på polaris. men det är bara där den är dålig, överallt annars är den bättre än dom andra.jo polaris och can am har lika som på skotrar. kan ta som ett exempel, en kompis som även är granne med mig, dom har en sportsman 500 x2 06, som dom drar hyffsat tunga timmerlass med (2 tons lass) samt kör med band på vintern. den har gått 600 mil och nästan lika många timmar och dom böt rem på den i sommras men inte för att den var dålig, utan för att den hade suttit där sen ny. och den var inte märkvärdigt sliten på bredden, men var väldigt hård pga ålder. jag tror som sagt att iaf polaris har en lägre växlad låg än tex yamaha, har även tävlat efter väg med en yamaha på lågen, och min gick 40 km/h på mätaren då varvstoppen gick i men yamahan bara ökade och gick hur fort som helst. då har jag ändå större däck än den grizzlyn. så antar därför att den är lägre utväxlad, och då gör det ingenting att det saknas våtkoppling eftersom det går så lätt att dra runt det ändå så det nöter inge rem
bakhjulen ska slira lite för att fram ska koppla i håller med dig gällande en sak, och det är då vägen är väldigt halkig, för då kommer bakdelen ut väldigt snabbt på polaris. men det är bara där den är dålig, överallt annars är den bättre än dom andra.
Jag vet hur driften funkar på dom faktiskt Jag ska inte fortsätta argumentera mot dig, vi tycker olika du o jag helt enkelt. O det är ju bra att inte alla tycker lika
När man läser på nätet, så får Grizzlys oftast högst betyg i många av testerna på just sin 4wd. Deras framdiff har både diffbroms och diffspärr, så tydligen ska det en del till innan man behöver göra sig besväret att låsa diffen.OBS! Nu tar jag inte ställning, utan utgår från tester. Så det inte blir någon pajkastning i ämnet.
Nu har jag fått lite offerter på den nya Grizzly 700, den billigaste hamnade på 129900:- inkl moms, med traktorreg, Leja snöblad, hasplåtar och handtag/tumvärmare. Väntar på 2 offerter till, får se vad dom hamnar på.
Jag är lite förvånad trodde inte yamaha hade traktorregistrerad. Endast terräng registrerad
Är ju nya regler för traktor nu 2016
Då kan man få alla japaner traktorregistrerade. Om det är så. Så är det bra.
Jag diffar aldrig på grizzlyn, hjälper ändå inte