Satsa på en - 08 och framåt. År - 07 hade ventilproblem. Kan ju vara åtgärdat på den du är kikat på. Just nu är det begränsat utbud och höga priser på dinli 450 på blocket såg jag. I somras var priserna lägre och fanns ganska stort utbud. Jag är inne på min 3:e Dinli 450 nu så visst är det en trevlig maskin. I liknande klass finns Hisun 450, Smc 500, Adly 500 - de har ju alla den högklassiga Subaru motorn. Polaris Predator 500 har också denna subarumotor men på dinli har de byggt egen topp och bytt några andra detaljer för att få en billigare motor (som ändock är väldigt bra) Reservdelar finns på atvhuset. Dyrt och halvkass-service ibland men funkar. Big Bore kit finns på eBay till predatorn. Men du får modda lite med t ex dubbla cylinderfotspackningar för att kolven ej ska gå i "taket" på dinlitoppen. Så jag tycker det är en riktigt grym maskin till vettig peng. Den är helt fantastisk på grusväg. Och riktigt bra på kurvig asfalt om du moddar den lite för det ändamålet. Varken bättre eller sämre än andra i sin klass (inom 450-500 klassen från Taiwan/Korea alltså). Men de andra märkena tål ju att testas så du finner din egen favorit. Annars finns ju mer etablerade märkesmaskiner från t ex Japan som kommit ned i pris nära 20K också nu. Så bara att testa alla märken och inte ha bråttom så hittar du nåt bra