Har du plast eller alu nu?
Jag kommer iaf köpa plastskydd då jag föredrar de framför alu. ÅF har ett bra kit för hela buken å armarna för 3500 har ja för mig så blir ett sånt kit!
Har snackat lite med en på RJWC å frågat om man behöver ändra bränsle/luft med en box lr liknande men de behövde inte. Dom har en dämpare som är gjord så att de skiljer bara ca 2 db men har en mörkare ton såklart. Tog jag den så var de lugnt sa han.De där med att lägga värmeskydd på insidan av plasten lär jag testa!Hur blir ljudet om man sågar upp orginal dämparen och plockar kissen?
Jag trodde plast var betydligt billigare än alu.
Robin har koll på det där Hette den baffletech eller nått?Det blir knappt märkbar ljud förändring om du plockar katten, lite lite mer låter han.
http://www.motorbiten.se/sv/start/tillbehor/cf-moto-tillbehor/hasplatar/hasplat-plast-pid521.htmVar 10 mm tjock å kostar 3995. Alu var 5 mm å kostar 4500 tror ja de var.Precis så hette den. Ok svårt att göra? Vart lite sugen på att prova.. var hittar man kissen i ljuddämparen då föresten?
Får kika om de finns nå sånt. Men kröken har då inga bulor lr liknande.
Jag har plockat bort kat på några av de mc jag haft och aldrig märkt någon som helst skillnad, anser åtgärden meningslös.