Hallå fimpen hur täta oljebyten kör du med (har hört så mycket olika)Gick affären smidigt?
Citat från: "dunderklumpen"Hallå fimpen hur täta oljebyten kör du med (har hört så mycket olika)Gick affären smidigt?Tja! Om man läser Suzukis "Owners manual" så står det att första oljebytet ska göras efter en månad och sedan var sjätte månad. Så oljebyte två gånger per år enligt Suzuki själva.Ang affären: mycket smidigt jättenöjd med den :twisted:
Kör du och pendlar med maskinen och bara byter olja två ggr/år! Då vill jag inte tänka på hur motorn mår.....
Citat från: "Fimpen"Citat från: "dunderklumpen"Hallå fimpen hur täta oljebyten kör du med (har hört så mycket olika)Gick affären smidigt?Tja! Om man läser Suzukis "Owners manual" så står det att första oljebytet ska göras efter en månad och sedan var sjätte månad. Så oljebyte två gånger per år enligt Suzuki själva.Ang affären: mycket smidigt jättenöjd med den :twisted:Då är frågan.. Hur många timmar kör man normalt på en månad? =)
Står den varmt eller kallt? Har du sju minuter till jobbet, hinner ju oljan motorn knappt bli varm, och då är det ännu viktigare med täta byten. Men du gör som du vill.
kör var 10:e timma på min ca...när jag pendlar till jobbet så tar jag en cigg innan jag drar så den blir varm o go.det enda som gör en 400:a bättre för väg är att den inte behöver servas så mkt./jocke