Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Dr.Pulley  (lĂ€st 1242 gĂ„nger)

Utloggad Jupiter

Dr.Pulley
« skrivet: 6 oktober 2015 kl. 12:23:09 »
NĂ„gon som har testat Dr.Pulleys variator-vikter pĂ„ en atv? Gav de nĂ„gon mĂ€rkbar prestanda skillnad i ax/toppfart? Har provat dem pĂ„ scooter och dĂ€r mĂ€rktes ingen skillnad.  :hmmm:
Hisun 500 EFI -15 -SÅLD
Harley 1200
Plus lite annat

Utloggad Jupiter

SV: Dr.Pulley
« Svar #1 skrivet: 21 december 2015 kl. 19:37:33 »
Jag har nu testat och kan konstatera de gör inte den enorma skillnad ett flertal pÄstÄr pÄ oilka andra forum etc. Kanske pÄ en scooter eller liknande. Tyckte till och med den gick sÀmre och jag tappade i toppfart. LÀgg pengarna pÄ annat.
Hisun 500 EFI -15 -SÅLD
Harley 1200
Plus lite annat

Utloggad Pv544

SV: Dr.Pulley
« Svar #2 skrivet: 21 december 2015 kl. 22:30:26 »
Hur stor skillnad i vikt var det mot original?

PÄ Linhai 300 körde jag med fÀrre (eller om det var bara lÀttare) vikter och det blev en trevligare maskin.
Lite högre tillslag sÄ den kÀndes ju piggare, mÀtte ingen hastighet före och efter.

Till cf 500 motorn och Àven Linhai 300 fanns det vÀl en koppling frÄn dr pulley, dock rÄkade vÀl nÄgra ut för haverier pga att kopplingen gick sönder. Men nÀr den funkade verkar det ju ha blivit bÀttre grepp.
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad Jupiter

SV: Dr.Pulley
« Svar #3 skrivet: 21 december 2015 kl. 22:46:43 »
Det sitter 18gr som standard och jag satte 17gr. Vet du om det kan vara sĂ„ att Dr.Pulley vikterna behöver "gĂ„ till sig" ett par mil kanske? Eller de presterar bra direkt? ÖvervĂ€ger att sĂ€tta tillbaka original rullarna.
Hisun 500 EFI -15 -SÅLD
Harley 1200
Plus lite annat

Utloggad osla

SV: Dr.Pulley
« Svar #4 skrivet: 21 december 2015 kl. 23:10:13 »
Àr det vikterna i primÀrvariatorn du bytt? ingenting kring vÄtkopplingen eller? för byter du till lÀttare vikter sÄ kommer det krÀvas högre varv dels för inslag, och Àven högre varv för att fÄ variatorn att vÀxla ut det den ska, jag tror det Àr ditt problem nu att variatorn inte klarar av att vÀxla ut fullt pga för lÀtta vikter/för hÄrd fjÀder i primÀren

Utloggad Jupiter

SV: Dr.Pulley
« Svar #5 skrivet: 21 december 2015 kl. 23:16:36 »
Nja Ă€r svaret lite pĂ„ din replik Osla  :)

Tillslaget styrs av kopplingens fjÀdrar, i detta fallet sÄ har Dr.Pulley ju inte den vanliga typen av variatorvikt utan det Àr deras sÄ kallade sliders. Den ska ha fördelen att dels kunna ge lÀgre utvÀxling nÀr tillslaget sker samt högre utvÀxling vid fullgas. Men som du sÀger Àr det nog pÄ toppvarv den inte trycker ihop variatorn tillrÀckligt, ÀndÄ skiljer bara 1gr mot original och Dr.Pulley rekomenderar att man tar 1-2gr mindre Àn standard.
Hisun 500 EFI -15 -SÅLD
Harley 1200
Plus lite annat

Utloggad osla

SV: Dr.Pulley
« Svar #6 skrivet: 22 december 2015 kl. 11:25:16 »
nu kan jag inte lösningen med vÄtkoppling ordentligt, men jag kan tÀnka mig att du tappat remtryck, speciellt kanske i början, sÄ du har remslir vid inslag. för om Àn du har vÄtkoppling sÄ har man lite remslir just vid inslag innan man fÄtt fullt remtryck. men Àr svÄrt de hÀr med variatorer, att fÄ det riktigt bra. sen Àr det inte sÄ mÄnga som sysslar med det pÄ hjulingar, pÄ skotrar sysslar var och varannan med det, och dom brukar veta exakt vad för vikter, fjÀdrar och helix man ska anvÀnda

Utloggad Jupiter

SV: Dr.Pulley
« Svar #7 skrivet: 22 december 2015 kl. 13:07:16 »
Ja det ligger mycket i det du sĂ€ger. I nulĂ€get sĂ€tter jag tillbaka originalvikterna, dessvĂ€rre Ă€r det mycket mer mek att byta vikter pĂ„ denna kontra tex. min Piaggio 172cc. DĂ€r byter man vikter pĂ„ under 20 min, hĂ€r Ă€r det ett jĂ€kla massa delar som ska bort innan man kommer Ă„t sjĂ€lva variatorn.  :-\
Hisun 500 EFI -15 -SÅLD
Harley 1200
Plus lite annat

Utloggad osla

SV: Dr.Pulley
« Svar #8 skrivet: 22 december 2015 kl. 15:20:35 »
jo, jag kör ju mycket skoter (snö) och dÀr byter man vikter pÄ vissa variatorer utan att ens plocka isÀr variatorn, sen Àr ju variatorn dÀr helt öppen, ingen kÄpa som ska bort

 


Online just nu.

178 gÀster, 2 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:
PeterDer, skogsbonne,
Flest online idag: 191. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • Ljungan: Hej alla
    31 oktober 2018 kl. 20:07:34
  • Cummins: 365 dollar.
    26 oktober 2018 kl. 00:28:18
  • tatto9709: Letar efter kabel mattan hela till outlawn 500 ny kostar fem tusen
    25 oktober 2018 kl. 18:36:11
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallĂ„ i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: HallĂ„
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: HĂ„ller med, men de som startade nĂ„gra grupperna Ă€r föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, vĂ„ga vĂ€gra sĂ€ger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt dĂ„ folk tycks föredra FB grupper dĂ€r de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: DĂ„ligt drag hĂ€rinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gĂ€ster och 1 anvĂ€ndare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det Ă€r ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: SkrĂ€mmande med 147 gĂ€ster och 3 anvĂ€nder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att fĂ„ tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze Ă€r aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme