Kolla närmare på Danroys timmervagn. I övrigt tycker jag det verkar mycket pengar för en så pass simpel vagn som det ändå är. Dock så är det ju smidigt med kran. Själv kör jag bara massaved och klarar att dra upp dom på vagnen för hand. Kör med Danroys vedvagn, lite klenare och kortare med den duger för mig. Hur grova stockar kommer du köra? ANgående den med hydralisk kran på blocken som någon ovan länkade till så tillkommer ett hydralaggregat för att driva hydraliken, kostar ca 10-15 tusen.
Citat från: "Robin"Kolla närmare på Danroys timmervagn. I övrigt tycker jag det verkar mycket pengar för en så pass simpel vagn som det ändå är. Dock så är det ju smidigt med kran. Själv kör jag bara massaved och klarar att dra upp dom på vagnen för hand. Kör med Danroys vedvagn, lite klenare och kortare med den duger för mig. Hur grova stockar kommer du köra? ANgående den med hydralisk kran på blocken som någon ovan länkade till så tillkommer ett hydralaggregat för att driva hydraliken, kostar ca 10-15 tusen.Hej!Tack för tipset om hydrualagregatet... Har nämligen haft lite funderingar på denna annars. Så det var väldigt bra att man fick reda på det. Jag kommer delvis att köra ut massaved till mej själv, men även lite på antreprenad. Så då vill jag även kunna dra ut fullstora timmerstockar på 5m!Därav så är jag inne på att köpa en riktigt kraftig vagn på en gån!Tack för alla svaren förrästen!Mvh/ Palm
Hej!Ja inte kommer det att bli många 5meters längder inte, med det är ju bra att den klarar av det om det behövs!Jag kommer nog att välga till en lite bättre vinsh. Så det kommer att bli en Warn 3,0! Den har en högre utväxling när den inte är belastad och då givetvis en lägre när den jobbar med lite vikt... Den har dessutom ett hölje av metall, vilket 2,5an inte har.Det kliar i hela kroppen. Jag vill åka o handla nu!Mvh/ Palm