Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Skyddsplåt underrede  (läst 803 gånger)

Utloggad Jupiter

Skyddsplåt underrede
« skrivet: 26 september 2015 kl. 18:38:05 »
Någon som tillverkat egna skyddsplåtar till underredet? Tycker priserna är lite väl svettiga och har både aluminiumplåt på 3 till 4mm och stor klipp, men kanske inte blir lika bra.  :hmmm:
Hisun 500 EFI -15 -SÅLD
Harley 1200
Plus lite annat

Utloggad Pv544

SV: Skyddsplåt underrede
« Svar #1 skrivet: 26 september 2015 kl. 19:07:44 »
Det finns äldre trådar i ämnet, både plåt och plast.
Själv har jag brps egna plast på min 800, tycker det funkar fint och kostar 1700 eller så.

Hydro bla har väl gjort egen plåt, sen finns det väl ett gäng som inte är aktiva här längre som gjort egen.
Men gräv lite och läs gärna trådarna plast vs plåt
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad Jupiter

SV: Skyddsplåt underrede
« Svar #2 skrivet: 26 september 2015 kl. 19:11:19 »
Iof så sitter det rätt tjocka plastskydd i nuläget av typ fet segaktig plast, kanske ska köra slut på dem först. Plåt är klart starkare men hur pass skyddar plasten?
Hisun 500 EFI -15 -SÅLD
Harley 1200
Plus lite annat

Utloggad Pv544

SV: Skyddsplåt underrede
« Svar #3 skrivet: 26 september 2015 kl. 19:19:17 »
Du kan ju kolla hur pass plasten skyddar det som är utsatt.
Det är ju tex bra om den går upp i hjulhusen för att man inte ska få saker som fastnar där och bryter sönder baljorna.

Vad det gäller hållbarhet mellan dom olika alternativen så får du läsa i äldre trådar. Jag kör typ aldrig i riktigt eländig stenig terräng, så för mig passar plasten riktigt bra.

Min senaste maskin 650 max har en fulldyr aluplåt, dock har jag inte kört i terräng med den än. Men antar att den gör sitt jobb. Ser ju lite fränare ut iaf, men är ju inte värt 5-6k extra tycker jag.
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad tafflo

SV: Skyddsplåt underrede
« Svar #4 skrivet: 26 september 2015 kl. 20:56:31 »
Jag har brps plast på min också o min har gått 400 tim nu, inte alla i skogen men mestadels o de enda som pajat är ena sidan under fotsteget.  Så jag är riktigt nöjd med plast o det glider bra över både stubb o sten.
can-am 400xt -08

Utloggad Sme-oscar

SV: Skyddsplåt underrede
« Svar #5 skrivet: 27 september 2015 kl. 00:38:04 »
Fördelen med plast är väll att den är lite fjädrande och inte får massor av bucklor på sig om man kör riktigt hårt i sten.

Utloggad Aset

SV: Skyddsplåt underrede
« Svar #6 skrivet: 27 september 2015 kl. 12:00:32 »
Köpa plast/plåt för 4k spar man ju lätt igen på att slippa köpa nya grejer när man satt en stubbe i underredet eller liknande, och såna som är uppvikta runt fotbaljorna är ju guld om man åker i trång skog mycket!
Outlander 1000 XTP

 


Online just nu.

155 gäster, 2 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
skogsbonne, PerGrein,
Flest online idag: 186. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme