Så en Suzuki från 2006 är mer modern än en Access från 2015?I så fall är jag förvånad, faktiskt.
Vi är många som minns hur KTM fyrtaktarna rasade på löpande band ute på crossbanorna.
O ja, en suzuki är inte tillverkad i blötjärn tex.Sen är en japan så mycket lättare, har ett chassie som är framtaget för hårdkörning och med bra dämpare.Japanska motorer? Ja smc har en gammal fujimotor som polaris hade i sina tidiga quadar, dessa motorer övergavs senare mot bättre ktmmotorer.Det inget som en 2015 smc eller access gör bättre än en tidigt japan.Sen att återförsäljarna ljuger sig blåa om maskinerna de säljer kan inte jag hjälpa.Jag har hört de mest fantastiska historier om dessa maskiner som "nästan" är precis som en japan.
En fyrhjuling "innehåller" betydligt mer än bara en motor.Jag säger inte att SMC är dåligt, det kanske rent av kan vara ett lämpligt val för TS, men det hela beror lite på vart han menar köra.Kör crossbana några varv så märker man skillnaderna än mer, och då menar jag inte motorn.På plan väg osv så kanske rent av SMC 500 är bättre än LTZ eftersom SMC:n är starkare (på gata går det åt effekt).Gällande sökningar på Ebay så bör man ta med i åtanke att SMC säljs under andra namn på andra marknader, och såker man då med rätt namn så ökar nog antalet träffar.Sen handlar ju faktiskt inter allt alltid om kvalité, även om tex de japanska ofta har högre kvalité så är det inte bara det som är själva skillnaden.Det är alltså inte alltid hur länge en maskin kan utföra ett jobb som avgör utan även hur bra...Bäst är alltid att provköra lite olika för att då själv skaffa sig en uppfattning, vi är ju alla olika.Som svar på trådens grundfråga så tycker jag du skall kolla med din hyresvärd (och andra i närheten) efter utrymme att hyra.Det behöver ju inte vara ett garage, det kan vara ett nedlagt gammalt soprum eller kanske en elcentral med dubbeldörrar eller nåt... hittar du en servicevänlig hyresvärd/vaktmästare så kan en sån sak vara rätt lättlöst.Just dock för stöldskyddet så har du ju försäkring, men det kan vara skönt att slippa asa med sig hjälm och smutsiga kläder osv in i lägenheten.