Motorn i Wildcat Trail 700 gick riktigt fint och spann som en Cat!
Arctic cat 650 twin är en undercover kawasaki.
Som antagligen är en undercover Suzuki med tanke på deras samarbete! För mig var det väl inget minus direkt att det är Kymco som gör 700twin motorn.
AC har haft en del kvalitetsproblem ja, men då mest gällande tusingen.Ras, drivaxlar/knutar mm.CA har haft en del värmerelaterade problem och sen då detta med strömförsörjningen, men annars sällan nåt större.Servon på några.Polaris har enligt min erfarenhet problem med främst framdiffen redan med originalhjul... vet att det skiljer emellan modeller, men vet flera som fått knakande diffar.De har även haft stora problem med att AWD:n hoppar in även vid RWD-läge, och det kan dels orsaka olycka vid sladd och dels ras i drivlinan.Så enligt mig är Potatis mer lingon än AC.Potatis är fina i skogen, men AC är nog kanske stråt bättre... de har även en transmission med fungerande koppling som möjliggör extremt mjuk körning och en växelspak som lätt går att flytta emellan lägena.Och det sistnämnda är det få andra som har.Men dina erfarenheter av AC kanske är annorlunda?