Jag tycker ändå det är lite roligt att TS funderar kring ekonomin kring dessa leksaker och ändå har köpt en maskin för över 100k utan att ens provkört den innan, eller något liknande...Jag kommer nog aldrig handla någon ny maskin för 100+, så jag är glad att det finns många som gör det så dom till slut kommer ner i min begagnade prisklass. Många med dessa utv eller sidebyside verkar ju pimpa dom med ruta, tak, dörrar och en del till ibland. Varför inte då skaffa en terrängbil? Lär kunna få en rätt rolig och potent leksak för mindre pengar? Jag har känt mig lite lockad av utv, men tycker dom känns lite klumpiga och dyra. Och skulle jag testa blev det nog en väl begagnad rzr.Jag hoppas TS fortsätter att posta lite bilder och åsikter om sin nya kompis, alltid kul att läsa om nya grejer. Att det finns lite olika åsikter är ju själva meningen med ett forum. På facebook finns ju lite märkeskramargrupper om man nu vill ha mer skyddad verkstad.
Den där oljelampan som lyser, kan väl vara att du får lågt tryck på tomgång när motorn är varm.Antingen är det normalt, eller så är det för lågt tryck eller fel på givaren.Kanske för låg tomgång på motorn?När det larmade i skogen, var det också när du släppte ned motorn på tomgång?
Det verkar vara samma problem med 5 och 600 med. När min motor är kall, har jag oljetryck på upp emot 2 bar på tomgång. Men när den är varm, så ligger det på 0. Bra oljepumpar det där Garanterat orsaken till många motor ras. (Det sitter ingen oljetrycks lampa på dom heller)