ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • CF Moto (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Lycklig Z-Force 800 ägare i dag :)
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 2 [3] 4 ... 7  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Lycklig Z-Force 800 ägare i dag :)  (läst 21807 gånger)

Utloggad Högdahl

  • Sverige,Landet där idiotin inte vet några gränser.
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 556
  • Total likes: 116
  • Kön: Man
  • To All The People i've Offended Yeah Fuck You To
    • Visa profil
Högdahl
SV: Lycklig Z-Force 800 ägare i dag :)
« Svar #24 skrivet: 15 mars 2015 kl. 23:36:00 »
 :happy2
Anmäl till moderator   Loggat
(1 person liked this)
]Kör: Yamaha Grizzly 700Eps-14
*28tums mega mayhem
 *Flyttbar vinsch+radiostyrning
*Hand+Tumvärme
*Hasplåt
*Variatorkitt
*Handmuffar I camo
*Lejab Låda
*Röjsågsfäste
*Xenon
*2st 48w Lampor (Fram)
*2st 15w lampor (Bak)
*Avestavagnen Ms 48 Ultimate Edition
*  Vägsladd ( Hemgjord)
*Plog
*Slaghack
Tidigare Ägda: Grizzly 550eps-11
Grizzly 450-09
Kranman T 700

Utloggad Pv544

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 4838
  • Total likes: 83
  • Kön: Man
    • Visa profil
Pv544
SV: Lycklig Z-Force 800 ägare i dag :)
« Svar #25 skrivet: 16 mars 2015 kl. 00:04:27 »
Jag tycker ändå det är lite roligt att TS funderar kring ekonomin kring dessa leksaker och ändå har köpt en maskin för över 100k utan att ens provkört den innan, eller något liknande...

Jag kommer nog aldrig handla någon ny maskin för 100+, så jag är glad att det finns många som gör det så dom till slut kommer ner i min begagnade prisklass.

Många med dessa utv eller sidebyside verkar ju pimpa dom med ruta, tak, dörrar och en del till ibland.
Varför inte då skaffa en terrängbil?
Lär kunna få en rätt rolig och potent leksak för mindre pengar?
Jag har känt mig lite lockad av utv, men tycker dom känns lite klumpiga och dyra. Och skulle jag testa blev det nog en väl begagnad rzr.

Jag hoppas TS fortsätter att posta lite bilder och åsikter om sin nya kompis, alltid kul att läsa om nya grejer.
Att det finns lite olika åsikter är ju själva meningen med ett forum.
På facebook finns ju lite märkeskramargrupper om man nu vill ha mer skyddad verkstad.
Anmäl till moderator   Loggat
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad Benpa

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 86
  • Total likes: 35
  • Kön: Man
  • Can-Am Maverick 1000R XDS Turbo - 16
    • Visa profil
Benpa
SV: Lycklig Z-Force 800 ägare i dag :)
« Svar #26 skrivet: 16 mars 2015 kl. 08:38:44 »
Citat från: Pv544 skrivet 16 mars 2015 kl. 00:04:27
Jag tycker ändå det är lite roligt att TS funderar kring ekonomin kring dessa leksaker och ändå har köpt en maskin för över 100k utan att ens provkört den innan, eller något liknande...

Jag kommer nog aldrig handla någon ny maskin för 100+, så jag är glad att det finns många som gör det så dom till slut kommer ner i min begagnade prisklass.

Många med dessa utv eller sidebyside verkar ju pimpa dom med ruta, tak, dörrar och en del till ibland.
Varför inte då skaffa en terrängbil?
Lär kunna få en rätt rolig och potent leksak för mindre pengar?
Jag har känt mig lite lockad av utv, men tycker dom känns lite klumpiga och dyra. Och skulle jag testa blev det nog en väl begagnad rzr.

Jag hoppas TS fortsätter att posta lite bilder och åsikter om sin nya kompis, alltid kul att läsa om nya grejer.
Att det finns lite olika åsikter är ju själva meningen med ett forum.
På facebook finns ju lite märkeskramargrupper om man nu vill ha mer skyddad verkstad.

Nja, jag har alltid velat haft en Side by side sedan dom kom, jag har läst och kollat massa videos och olika forum innan jag köpte, och ja, dessa är inte billiga heller.
Men ni måste väl ändå förså vad jag menar, det skiljer nästan 100 lök till ! var glad om du får köpa en begagnad rzr för ca 140kanske? För ca 2 år sedan såg jag begagnade rzr 800 på blocket för runt 80-90tusen, kollar du nu så lär du aldrig hitta en för det priset eftersom nypriserna är påpankade som vildsvinsfläsk!

Bara för att ha det klart...Jag VET att CF MOTO inte kan mäta sig med dessa fullt ut in i varenda svetsfog och detalj, men en ganska kul fråga återstår.....är de andra så himla mycket bättre för dessa extra pengar? är det kvalitetskänsla för de extra 100 - 150tusen till? är det värt 100tusen till för att få FOX dämpare som egentligen går på 20-40tusen lösa? jag bara undrar.

Jag har kört Can-Am Outlander och Renegade 800, underbara maskiner! härligt ljud,  lite variatorrem problem med renegaden dock, gick av ofta tills det kom en bättre som var förstärkt. Och Yamaha Grizzly 660...rolig och uhmm "spännande" att köra, en vinglig sladdermaskin som gick sönder titt som tätt, det är min erfarenhet av den i alla fall, många kanske älskar den oavsett.

Det är rätt sorgligt, och faktiskt tack vare människor som inte bryr sig och köper till varje pris utan att ifrågasätta, som priserna går upp så in i bengen. " Jag skall ha Can-Am, 200.000 är billigt! " Tror fan de fläskar på priserna på nästa modell. Nästan som husen här på kusten "Ja e Norsk med masse penger! se på miiiig!" och POOF så gick alla skithus från 500.000kr till 5 millioner på rekordtid.

Så förstå mig, jag hade mycket hellre kanske köpe Can-Am Maverick eller Polaris RZR om dom hade kostat i närheten av 100tusen, men 240tusen för en ny rzr, utan tak, utan winch, utan ruta mm ...nej, det får någon annan köpa , och jag är glad för deras skull :)
Anmäl till moderator   Loggat
(2 people liked this)

Utloggad Pv544

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 4838
  • Total likes: 83
  • Kön: Man
    • Visa profil
Pv544
SV: Lycklig Z-Force 800 ägare i dag :)
« Svar #27 skrivet: 16 mars 2015 kl. 13:20:24 »
Nog kommer det fortfarande att dyka upp beg rzr kring 70-90k, men dom ligger ju oftast inte så länge på blocket innan någon handlar.
Sen hamnar väl beg can-am 1000cc från 140 och uppåt kanske? Men det är ju också rätt smaskiga pengar.

Can-am vill ju gärna vara värst i varje klass, och det tar dom betalt för. Och dom som har råd köper det, och till slut har dom sjunkit till min prisklass. Jag köpte min can-am 800 för cf500 pengar, och det har jag aldrig ångrat.
Som du har märkt så är det roligare med v-twin!  :headbang:

Själv har jag inget vidare förtroende för detta med garantier och skötsamma åf/verkstäder/importörer. Så för min egen del så handlar jag gärna begagnat oavsett märke.

Jag hoppas din maskin håller dig nöjd och att det blir många trevliga turer nu under våren och sommaren, man blir åksugen när solen är framme och snön försvinner.  :sunny:
Anmäl till moderator   Loggat
(1 person liked this)
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad Benpa

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 86
  • Total likes: 35
  • Kön: Man
  • Can-Am Maverick 1000R XDS Turbo - 16
    • Visa profil
Benpa
SV: Lycklig Z-Force 800 ägare i dag :)
« Svar #28 skrivet: 16 mars 2015 kl. 15:04:39 »
Ohhh! Då kan man ju lätt påstå att du är nöjd då , bara att gratulera! :)
Jag håller med dig, begagnat är bäst, och har man inte tummen mitt i, så lyckas man lösa allt.
Dumt att köpa ny kanske, men jag var ju lite sugen.

Ja, V-Twin är underbart, och det låter ju goare också hehe.
Grizzlyn jag hade stånkade sig bara som en gammal fiskebåt ;)

Nu visar det sig att dom misstänker att jag förmodligen har en felaktig oljetryck sensor, dom skickar en ny i dag som jag kan byta ut, så får jag hålla tummarna för att det hjälper.
« Senast ändrad: 16 mars 2015 kl. 15:06:25 av Benpa »
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Rickard Marklund

  • Ägare av forumet
  • Administratör
  • *****
  • Antal inlägg: 2538
  • Total likes: 162
  • Kön: Man
    • Visa profil
Rickard Marklund
SV: Lycklig Z-Force 800 ägare i dag :)
« Svar #29 skrivet: 16 mars 2015 kl. 15:24:06 »
Den där oljelampan som lyser, kan väl vara att du får lågt tryck på tomgång när motorn är varm.
Antingen är det normalt, eller så är det för lågt tryck eller fel på givaren.
Kanske för låg tomgång på motorn?
När det larmade i skogen, var det också när du släppte ned motorn på tomgång?
Anmäl till moderator   Loggat
(1 person liked this)
ATV-fantast som köpte första landsvägsreg. ATV:n direkt de blev lagliga. Företagare som driver "forumen" www.varmepumpsforum.com www.atvforum.se och www.poolforum.se
Driver webshop för "energijägare" www.energibutiken.se
Driver offerttjänst för värmepumpsköpare: www.energioffert.se
Kör: Can-Am MAX 800R XT-P -10
Bor i by utanför Piteå.

Utloggad Benpa

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 86
  • Total likes: 35
  • Kön: Man
  • Can-Am Maverick 1000R XDS Turbo - 16
    • Visa profil
Benpa
SV: Lycklig Z-Force 800 ägare i dag :)
« Svar #30 skrivet: 16 mars 2015 kl. 15:44:25 »
Citat från: Rickard Marklund skrivet 16 mars 2015 kl. 15:24:06
Den där oljelampan som lyser, kan väl vara att du får lågt tryck på tomgång när motorn är varm.
Antingen är det normalt, eller så är det för lågt tryck eller fel på givaren.
Kanske för låg tomgång på motorn?
När det larmade i skogen, var det också när du släppte ned motorn på tomgång?

Ja, det kan vara för lågt tryck, men de misstänker sensorn i första hand, hjälper inte det så får dom kolla trycket mm.

Oljelampan började blinka lite lätt efter att jag tryckte till gasen på gärdet, sedan åkte jag upp i skogen, lampan var släckt så jag trodde det bara var tillfälligt.
I skogen så bromsade jag till, och då började lampan blinka hela tiden, på tomgång.
Jag blev lite nervös minst sagt och stängde av motorn, men sedan blinkade oljelampan mer och mer, men aldrig över tomgångsvarvet, den slocknar direkt när man gasar lite grann över tomgångsvarvet.
Därför kollade jag oljenivån, som faktiskt var på max på stickan, till och med lite till.
Man kan "får" tydligen inte ställa tomgången enligt en manual jag hittade på nätet, den sköts av ECU.
Men tomgången är inte låg tycker jag, jag skall kolla exakt varvtal sedan.

Tackar för dina tips :)
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Benpa

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 86
  • Total likes: 35
  • Kön: Man
  • Can-Am Maverick 1000R XDS Turbo - 16
    • Visa profil
Benpa
SV: Lycklig Z-Force 800 ägare i dag :)
« Svar #31 skrivet: 16 mars 2015 kl. 20:12:58 »
Har nu kollat, på ett ungefär enligt varvtalsmätaren på maskinen.

Tomgången ligger på runt 1450-1500varv, då blinkar varningslampan hela tiden.
Lampan slocknar vid ca 2600varv, men blinkar till skitsnabbt "ibland" nästan som om det vore glappkontakt, detta är när jag står stilla.
Det konstiga i kråksången är att när jag kör försiktigt så blinkar den inte alls! bara på tomgång och kraftig inbromsning.

Vi får se vad som sker efter byte av trycksensorn, mer info kommer :)
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Persson-

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1979
  • Total likes: 53
    • Visa profil
Persson-
SV: Lycklig Z-Force 800 ägare i dag :)
« Svar #32 skrivet: 16 mars 2015 kl. 21:39:44 »
Låter som lågt oljetryck. Jag menar hur ofta är en sensor "felkalibrerad" 2015? Sådant ska ju kvalitetsgaranteras.
Är det samma motor som i cf x8 så har ju den haft oljetrycksproblem... Men vi hoppas på det bästa:)

Ps. Står i manualen vad tomgången ska vara.
Anmäl till moderator   Loggat
(1 person liked this)

Utloggad Rickard J

  • Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...
  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1087
  • Total likes: 52
  • Kön: Man
  • En motor utan turbo, suger...
    • Visa profil
Rickard J
SV: Lycklig Z-Force 800 ägare i dag :)
« Svar #33 skrivet: 17 mars 2015 kl. 15:32:57 »
Det verkar vara samma problem med 5 och 600 med. När min motor är kall, har jag oljetryck på upp emot 2 bar på tomgång. Men när den är varm, så ligger det på 0. Bra oljepumpar det där ;)
Garanterat orsaken till många motor ras. (Det sitter ingen oljetrycks lampa på dom heller)
Anmäl till moderator   Loggat
CF 500 BE - 11 TURBO INTERCOOLER
600 cc cylinder, Smidd kolv
Olje kyl (Vatten/olja)
Höjt oljetryck
Kopplingslös
Bussning i vevstaken
2" avgassystem
Programmerbar tändning och insprutning från Civinco
Intercooler
Portad topp
Moddad sekundär variator
Heltäckande hasplåt
Höjd 8 cm bak
Breddad 3 cm bak
Höjd 4 cm fram

Utloggad Jolly

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 27
  • Total likes: 9
  • Kön: Man
  • Fyrhjuling
    • Visa profil
Jolly
SV: Lycklig Z-Force 800 ägare i dag :)
« Svar #34 skrivet: 17 mars 2015 kl. 21:08:44 »
Citat från: Rickard J skrivet 17 mars 2015 kl. 15:32:57
Det verkar vara samma problem med 5 och 600 med. När min motor är kall, har jag oljetryck på upp emot 2 bar på tomgång. Men när den är varm, så ligger det på 0. Bra oljepumpar det där ;)
Garanterat orsaken till många motor ras. (Det sitter ingen oljetrycks lampa på dom heller)

Hur fasiken vet man då om ens atv har ett normalt tryck då? nu blev man ju orolig  :cry:
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad CrozOver

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1987
  • Total likes: 40
  • Kön: Man
  • Honda TRX500FE
    • Visa profil
CrozOver
SV: Lycklig Z-Force 800 ägare i dag :)
« Svar #35 skrivet: 17 mars 2015 kl. 21:27:26 »
Så fort min Honda har dåligt oljetryck/ för lite olja lyser det en "oljelampa", jag trodde det var standard på alla?
Anmäl till moderator   Loggat

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 2 [3] 4 ... 7  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • CF Moto (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Lycklig Z-Force 800 ägare i dag :)
 


Online just nu.

615 gäster, 1 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
RillE-d
Flest online idag: 650. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: NÃ¥gon som vet om de finns nÃ¥got avgassystem te hd9 base
    11 juli 2025 kl. 22:28:43
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info