Frågade min lokala verkstad som har polaris vad en 25h service kostade, ca 4000:- fick jag till svar... Är utbildad mekaniker med många års erfarenhet så ett oljebyte och lite normal översyn ska man väl klara av själv, tycker priset var hutlöst!! Kollade på ebay, oljefilter och olja (polaris original), ca 450:-
Mät omkretsen på fram och bakhjulen. Ibland skiljer det mycket och då blir det nog knas med 4wd inkopplat.
Gjorde precis 25h service på min sportsman 570. Betalade 1916kr. 4000 liter lite väl mycket..
Jag hade original hjul på båda mina 550XP och båda var otäckt vingliga med 4wd inkopplat. Laborerade med lufttryck men utan resultat. Framdiffen byttes ut men fortfarande likadant.Många "förståsigpåare" talar gärna om att fyrhjulsdriften endast kopplas in om maskinen slirar med bakhjulen och är helt urkopplad när bakhjulen har fäste, men detta kan ej stämma anser jag då 4 hjulsdriften ligger i ytterst lite hela tiden. När jag körde mina så hasade framhjulen fram och bakhjulen hade mkt högre hastighet. När jag kom upp i fart och hjulen expanderade lite blev det ännu värre men problemet försvann helt med 2wd inkopplat. Körde jag på fin gräsmatta fick jag åka med 2wd annars blev det jätte fula märken från framhjulen som hasade fram. På denna film som för övrigt är gammal och säkert visad på forumet förr så syns det klart o tydligt hur hjulen har olika rotations hastighet och ligger driften i lite hela tiden på tex asfalts väg så förstår ju vem som helst att maskinen blir jätte skum att köra.. På filmen ser det dock ut som att fram o bakhjulen är lika stora vilket de ej är original. Rätta mig gärna och tala om hur det faktiskt funkar, men då polaris egna tekniker inte fattade problemet så är jag tveksam till att någon kan detta. Min XP -2009 blev reklamerad pga detta men ersättaren var precis likadan..