HejDet där som du beskriver låter som min Honda TRX 500FPA-13Som möjligen är köpt från samma handlare?Batteriet laddades ur efter en vecka,när jag mätte upp läckströmmen så hittade jag orsaken, radion till vinschen var felkopplad en tråd som skall gå via tändningslåset har dom dragit direkt till batteriet.En kan si att alt av el jobb som dom har utfört på fyrhjulingen har jag fått ordna.Dom monterade 3 led strålkastare som var kopplad så att dom kan vara påslagna när en stoppad och tagit ut nyckel.Den Honda laddaren som vart monterad funkade inte när det blev kalt,så den blev bytt till en Ctek Nu när alt är ordnat så funkar det,inget urladdat batteri mera. Den kan vara lite svårstartad ibland,men det skyller jag på att det är förgasare på min.Jag har den i kallgarage som det inte är el i. Mvh Svein
Denna har svärfar köpt i kiruna men det låter som precis samma problem och om laddaren funkar dåligt så kanske batteriet aldrig blir ordentligt uppladdat och felet återkommer ständigt. Ska försöka kolla upp det där med fjärren till vinschen låter som en möjlighet då jag har för mig att vinschen vart eftermonterad.Jag har för mig att han har precis samma modell som du men ska kolla upp det bättre.Han kanske inte får riktig snurr på motorn heller om batteriet inte är fulladdat och därigenom startsvårigheter.Är det nån sorts elektronik/automatik på förgasaren som autochoke eller annat?Vad har ni för generatoreffekt på dessa hondor. (500fpa)?