Uppskattar verkligen att du lägger ner tid och skriver osv. Vad menar du med ÅF? Så ni menar att det är bättre på att jag satsar på den 150cc Prowler för 10kr? Eftersom den verkar vara rent ut sagt en bättre maskin. Pga storleken osv. Jämfört med den andra för 6k?
ÅF = Återförsäljare.
Cf säljer ju maskiner från 50k och upp, klart det finns verkstäder som tar dom kineserna. Med kinaskrot menade jag ju dom små 150-250cc som kostar 7-14k, dom är det nog betydligt svårare att få hjälp med. Jag tycker en vägreggad maskin kan vara nått att satsa på, eftersom du snart har åldern inne så kan det ju vara kul att ha en maskin som man kan åka med "överallt" lagligt...Sen är ju en del av dom maskinerna du länkat till alldeles för små, och du lär ju ändå växa lite mer dom närmsta åren. En fullstor quad behövs ju inte, men hoppa ändå över småmaskinerna. Jag var rätt intresserad av en sån där prowler, eller gepard som den heter på andra ställen. Dock till sonen på 11-12 år, det som lockade var att den var lite mer som en arbetsmaskin och hade back. Dom dåliga sakerna som fick mig att välja annat ska jag inte slösa med här då du ville ha positiva saker. Men jag köpte inte en sån...http://www.blocket.se/alvsborg/Kymco_MXER_150__VAG__57172005.htm?ca=6&w=3&last=1Vet inte hur dom kommit fram till priset, men privat kan du hitta en mer använd sådan under 10. http://www.blocket.se/kalmar/Kymco_maxxer_300_57120851.htm?ca=6&w=3Bor du i närheten så tycker jag helt klart den där vore väl värd att kolla närmare på.Jag har haft syskonet mxu300, och den var trevlig. Köper du en vägreggad kines ny, då ska det ju ändå finnas någon slags garanti vad jag kan förstå. Men ofta kostar dom ju 3-5k mer då...Oreggade maskiner räknas som tävlingsfordon och har typ ingen garanti alls. Läs lite på säljarnas sidor om det där. Jag tycker att garanti är en av anledningarna till nyköp...
Vad är det du ska ha maskinen till då? Bus och lek har du ju din fiddy till, tror en prowler får ganska kort liv om man börjar leka för mkt.
Köra rundor, ha kul liksom. Inte hoppa och liknande, ska inte utmana den, utan ska bara köra den och kanske använda den lite som transport och liknanden.
Hej! Jag hade tänkt köpa mig en fyrhjuling för någon som är 16 år väger typ 60kg, 170cm.Har inte så mycket med saken att göra men vill inte köpa en för liten, och en som har väldigt dålig kvalité och går sönder efter 1-2 mil. Har ni något att rekommendera för mindre än 10 000kr?Mvh Marcus