Ja, och jag glömde faktiskt av tre av mina grannar som har Kinamskiner (inte de allra billigaste) som faktiskt fungerar "bra" i många år.Gemensamt för dessa är att de körs lugnt på asfalt och grusvägar, kanske någon gång på stigar, och att de står inne, varmt när de inte används.De skottar inte snö med dem, de hoppar inte med dem, och de används inte som pendlarmaskiner, utan enbart som bymoppar eller vad man skall kalla det.Ren nöjeskörning, oftast i vacker väder.Men som sagt, detta rör sig inte om de allra billigaste, av dessa vet jag ingen som gått mer än några få timmar utan större problem.
Loncin ÄR bättre än noname. ENBART eftersom den har ett märke som man kan söka på via ebay för att hitta nya delar. Men notera att det gäller motorn. Chassiet lär du aldrig hitta reservdelar till.Jag tycker du ska köpa den du kikat på. Du kommer bli nöjd. Sen kommer den gå sönder och du blir lite deppig. Då vill du byta till något bättre, eller rent av till en riktig. Men vissa av OSS måste göra denna resa. Jag var också sådan. Märkesmaskin fanns inte på kartan. Köp bara! Jag lovar hjälpa dig googla delar sen!
Du menar den Loncin?eller?http://motorsweden.se/fordon/atv/atv-150cc-viarelli-panther/atv-viarelli-panther-150cc-army-camo
Det är omöjligt att säga vilken som är bättre, men om du nu tänker köpa den med Loncin så finns väl bara ett val.Dessutom hade du bara länkat till en maskin, och frågar vilken av de två vi rekommenderar, det blir svååårt.
Prowlern är väl en variant på Loncin Gepard som faktiskt går att köpa via ÅF , och dom finns det delar från dom kommer från Swebike, kostar ju tyvärr 14995:-http://www.blocket.se/stockholm/Loncin_GEPARD_ATV_150CC__55319504.htm?ca=11&w=1&last=1Det är väl typ den minsta maskin man kan tänka sig om man är 170 lång och väger 60 kg. Dom 125 maskinerna är för små helt enkelt.Jag skulle aldrig köpa en maskin på nätet personligen, utan vill provköra och ha någon att vända mig till om (när) det går sönder.Det finns visst ÅF som reparerar 'kinaskrot' faktum är att CF MOTO har ju mer än 50% av marknaden på vägreggat , men det kanske räknas mer som 'finkines' än 'kinaskrot'.Dom där modellerna på Superbilligt etc ser ju verkligen inte förtroendegivande ut och priset känns för lågt, ska man handla en sån varför inte ta steget fullt ut och köp från Aliexpress direkt från Kina.Jag satt mig och kollade blocket och ringde runt till olika ÅF och frågade vad dom hade att erbjuda både nytt och begagnat för 10k och det löste sig på det sättet.De begagnade 'barn ATV' jag kollade på var oftast helt sönderkörda , bakdäcken slut, handtag av , hål i avgassystem osv när dom var bara nåt år gamla, min jag köpte september 2013 är som ny trots att vi kört ganska mycket, men under ordnade former, inte två grabbar på och en massa hopp osv.Fanns en del beggat i fint skick också men oftast i fel del av Sverige var det för mig.Det går att hitta en bra 4-hjuling för runt 10k eller lite mer, bara att hålla ögona öppna och var beredd köpa begagnat om det är fint skick , sen om det blir en äldre märkes quad eller nyare kina kanske spelar mindre roll. Det är inte en investering som ska hålla hela livet eller? En begagnad maskin har ju fördelen att man kan testa att den går som den ska.