Ok , jag erkänner ... köpte en sån här Loncin 150 Offroad ny för 9995:- (sänkt från 13995:-) för ett drygt år senKöpte den hos en ÅF som även säljer 'kvalitetsmärken' och kunde provköra och verifiera att den funkade vid leverans i alla fall.(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)Har fungerat felfritt hittills och använts en hel del, dock är den lagom för mina grabbar som är 9-11 år och c:a 140 cm långa16 år 60kg och 170 cm är ju vuxenstorlek och då funkar inte dessa 125-150 cc alls. När jag som är 180 cm ska köra den blir det helknasigt och inte kul alls.Jag är fullständigt medveten om att det inte är någon jättekvalitet , men troligen bättre än de du länkade till och Loncinmotorerna verkar hålla, det är väl kopia på Honda. Grabbarna ska köra den några år till och sen får man väl se de 10k som en kostnad i så fall, kan ju inte minska mer än 10k i värde i alla fall.
Du ska bygga ett hus.Var köper du hammaren bästa hammaren för 50:- ?En noname på rusta.Eller en Hultafors som är lite skavd av grannen?En ny Kines vs beg Märkesmaskin är samma sak.Kinesen ser bra ut när det bara är i garaget. Men går av och är rent av farlig att använda.Märkesprylen TÅL att användas.Men du är väl fortfarande lika envis.Och jag förstår inte varför jag försöker hjälpa dig, troligen för jag tycker lite synd om dig om du inte har råd att ha en trasig maskin.
Varför köper du inte en då och skapar dig en egen uppfattning ist
Varför frågar du om hjälp om du inte vill ha hjälp?Finns en anledning varför man säger kina maskiner är skit för det är just det dom är