Får inte vara konstruerad för hastighet över 40 km/h är det enda som står. Då räcker det ju att ha en skruv för gasen, eller?
intressant skulle också vilja veta då jag skall köpa en gammal yamaha big bear framöver. där vet jag hög vxl är spärrad på dem, då är dom godkända oavsett effekt eller hastighet. men oklart är ju fortf vad man måste utrusta med isf för en passagerare eller räcker det som dem är och sitta bakpå limpan.
terräng reg är inget alternativ för mig då det kräver en speciell förar utb för några tusen bara för jag tog körkort efter år 2000 nånting. vill dessutom inte bli stoppad av polis längs landsväg med terräng reggad. därav står det mellan väg eller traktor reg förmin del och då är fördelarna många. billig skatt/försäkring inget hjälmtvång om man luffsar runt sakta i skog och inget bes krav så man kan bygga om hur man vill. sen kan man ju ha en mekanisk eller elektrisk strypning gömmas fint så man bara kan koppla på/av utifall man mot förmodan blir stannad. sen vill jag kunna ta med ett barn ifall vi skall ut på en sväng och då skall det vara lagligt om det skall kännas rätt, därav undrade jag.