Tja och välkommen hit! Det är verkligen inte en 06a, så såg dem inte ut 2006, vilket du själv misstänkte... Det är troligtvis en stulen alt skrotad maskin med ny identitet, om jag var du skulle jag inte forska så mkt i det eftersom det finns inget att vinna på det... Papperna o siffrorna stämmer, så du kan söva gött med en fin maskin, grattis
Är plåten med nummer popnitad så blir det ju inte enklare att byta identitet:)Trodde dem var stansade i ramen. Tråkigt att det blev såhär för dig.
Jo ja, bäst vore ju att tänka efter före helt klart.Men nu har han ju redan köpt.Går han till polisen och säger -"Jag misstänker jag köpt en stulen quad."tror jag att det kommer ett brev på posten att utredningen är nedlagd pg.a brist på bevis.
Nä men i andra änden sitter det en stackare som blivit av med sin maskin och kanske inte fått ersättning.Har ni någonsin blivit av med något eller haft inbrott eller liknande? Det är verkligen inte kul, en hemsk klump i magen, någon har stulit dina saker och kommer undan med det. Är det okej med er eller?
Jo, inte roligt alls för den drabbade! Men tror inte att jag kan hitta den drabbade, kanske inte ens finns i Sverige.
Enklast kollar du vilket chassinummer som står på ramen. Stämmer det inte med ditt regbevis så ringer du fordonsregistret, dom slår snabbt upp chassinumret och kan se om det är flaggat som stulet.
Får man fråga vad du betalade? Den kan ju vara svårsåld då många gärna vill forska innan köp.