Jo det har jag, men aldrig på smala parkvägar i bostadsområden Och för att återgå till vad trådskaparen frågade, ATV 4x4, mittmonterad plog. Skulle jag välja. Jag har haft frontmonterad och det har alltid blivit problem, nackdelen med en mittmonterad är att den är bökigare att koppla av/på och inte lyfter lika högt.
Vilka problem? Framtung?
Hur många Kymcos har Krigar Kaj ägt?Martin A
Problemen jag haft med frontmonterad är att fästen inte håller, böjer sig lätt. Jag har dock bara haft frontplog från tredjeparts leverantör. Skall nu i vinter prova polaris frontmonterade plog och se hur det håller. Men det skall finnas ett plogkit från Iron Baltic som man fäster i A-armarna...huvva. Heller inget jag skulle rekommenderaSom jag ser det.Frontmonterad plog.Fördel: Lätt att ta av och sätta dit. Hög lyfthöjd. Mera tryck på bladet än mittmonterad plogNackdel: Fästen håller inte vid hårdare påfrestningMittmonterad plogFördel: Stabilare konstruktion, Håller för hårdare påfrestning.Nackdel: jobbigare att ta av och sätta dit, när man tagit av så finns risken om man drar i underredet att man "bockar" fästöronen (fästplattan sitter mitt under maskin) Lyfthöjden är också lägre än en frontmonterad och plogens tryck på "marken" är mindreDet här kan ju givetvis skilja sig från maskin till maskin, och vilken plog man väljer. Jag har provat ett par olika modeller av Iron Baltics plogar, både mittmonterade och front.
Men jag har väl inte skrivit nåt om att nåt märke är sämre än nåt annat! Förklara dig!!Martin A
Absolut, japanska maskiner är bättre än kymco.
Har du några belägg för det eller är du bara väldigt "kunnig"?Det är alltid kul med folk som vet så mycket.Martin A
Förväntade mig nån rolig oneliner... Tråkmört