Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: LTZ sänkning  (läst 2298 gånger)

Utloggad zacka

LTZ sänkning
« skrivet: 23 oktober 2006 kl. 23:39:25 »
Har hört vissa som säger att man kan inte hoppa med quaden om man montera på en sänkning ?
tänkte mest på plattorna man montera o flyttar stötdämparna !
hade tänkt även att köra med spacers

..//zacka
VEM FAN ÄR KLOTSVENNE ?

Suzuki LTZ400
Opel Calibra 4x4 Turbo
MB 300 CE 24v
Vw Golf GTI look

Utloggad MinHoj.se

LTZ sänkning
« Svar #1 skrivet: 24 oktober 2006 kl. 09:14:15 »
'Runken' körd iaf en hel del på crossbana med sin -05 LTZ,och på den satt sänkning fram+bak + spacers och det höll..
-Skippa freestylen bara...
 :wink:
En Yfz450r-14, gul LT500R-87 m.m åt mig själv(Nr60)
Å en massa Fox Evol-X
Å en massa DMC & Houser's...
Å en hög med Precision RP...
Å nåra HIPERs m.m
Å en väldig massa annat...

Finns på www.minhoj.se

Utloggad Jocke72

LTZ sänkning
« Svar #2 skrivet: 24 oktober 2006 kl. 10:06:14 »
Du tänker på Durablues sats, eller? De rekommenderar inte att man hoppar med sänkningssats eller ens spacers.

Men jag har aldrig hört eller sett något som gått sönder.
Spacers är ju en extra påfrestning, precis som på bil. Sänkningssatsen tror jag främst kan bli ett problem om du bottnar fjädringen.


/J

Utloggad MinHoj.se

LTZ sänkning
« Svar #3 skrivet: 24 oktober 2006 kl. 10:10:48 »
Ingen av tillverkarna verkar lova något,inte heller Durablue i detta fall...
-men som du säger,många provar och få går sönder...
 :wink:
En Yfz450r-14, gul LT500R-87 m.m åt mig själv(Nr60)
Å en massa Fox Evol-X
Å en massa DMC & Houser's...
Å en hög med Precision RP...
Å nåra HIPERs m.m
Å en väldig massa annat...

Finns på www.minhoj.se

Utloggad zacka

LTZ sänkning
« Svar #4 skrivet: 24 oktober 2006 kl. 10:15:41 »
Okej, tänkte mest på CRJ sänkning

vet att orre här på forumet kör sänkning på LTZ o det verka hålla för han, men vi hoppar en hel del när vi kör :(
VEM FAN ÄR KLOTSVENNE ?

Suzuki LTZ400
Opel Calibra 4x4 Turbo
MB 300 CE 24v
Vw Golf GTI look

Utloggad runken

LTZ sänkning
« Svar #5 skrivet: 24 oktober 2006 kl. 16:50:30 »
jag körde me CRJ på min -05,och hade inge problem med varken sänkningen eller breddningen.har även tittat på DB å den ser ut å hålla också.....blir en helt annan maskin,kan ja lova..
#61 TEAM minhoj.se
-09 KTM 450sx


www.teamminhoj.cybersite.se

Utloggad Orre

LTZ sänkning
« Svar #6 skrivet: 24 oktober 2006 kl. 18:52:54 »
...
ww.Cleanracing.se
-------------------------------------------------------
Sponsorer:
www.Quadshopen.se

Utloggad Orre

LTZ sänkning
« Svar #7 skrivet: 24 oktober 2006 kl. 18:53:14 »
..
ww.Cleanracing.se
-------------------------------------------------------
Sponsorer:
www.Quadshopen.se

Utloggad Orre

LTZ sänkning
« Svar #8 skrivet: 24 oktober 2006 kl. 18:55:50 »
Min sänkning funkar klockrent (synd att quaden inte gör det).
Jag har kört hårt med min sänkning , körde hopptävlingen i örebro och  har busat massa i gropen med den.
Sänkningen ger grymt mycket bättre väghållning på asfalt , men det är mycket roligare och köra höghus i gropen.

En grej jag märkt nu är att det börjat glappa där bak vid sänkningsatsen, har inte kollat nog med det kan vara nållagrerna som gett upp vet inte om det är för hoppningen men sänkningen slår i bak om du bottnar.

Ps. Zacka det var du som frågade om ramen klarade sig på min hoj , och jag som var så säkert på att det inte gick och böja den hade fel min hoj e ett tum ramsne det märkte jag nere i örebro haha  :roll:
ww.Cleanracing.se
-------------------------------------------------------
Sponsorer:
www.Quadshopen.se

Utloggad Libba

LTZ sänkning
« Svar #9 skrivet: 24 oktober 2006 kl. 18:57:48 »
Orre Skriv igen:P Klart man ska köra höghus!
ltz 400
Alba Graphics Kit
Alba Performance Pipe Kit
Ac Racing Black - Black-Line Front Bumper (På väg)
Denton Steering Stabilizer
Ac Racing Wide Grab Bar
Full Body Skid Plate - Factory Suzuki
Sand Nuts - Quick Release
Alba Racing Case Saver
P

Utloggad Orre

LTZ sänkning
« Svar #10 skrivet: 24 oktober 2006 kl. 18:59:34 »
haha det var php nuke som laggade  :lol:  Jo det e höghus som är bäst då får man roliga gasres  :lol:
ww.Cleanracing.se
-------------------------------------------------------
Sponsorer:
www.Quadshopen.se

Utloggad zacka

LTZ sänkning
« Svar #11 skrivet: 24 oktober 2006 kl. 19:38:01 »
Jag tänkte mig att sänka bara i fram, då jag vill ha markfrigången i bak
så det blir nog spacers runt om o sänkning i fram
Vad är för skillnad mellan DB och CRJ ? pris skillnaden ?

..//zacka
VEM FAN ÄR KLOTSVENNE ?

Suzuki LTZ400
Opel Calibra 4x4 Turbo
MB 300 CE 24v
Vw Golf GTI look

 


Online just nu.

198 gäster, 2 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Kronblom, Diesel Nordlöf,
Flest online idag: 230. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme