Det finns ju en chatt som behöver livas upp och där kan man ju diskutera bilderna?
Norrhyttan tillhör ju Sveriges elit inom fotografering, och just gällande fordon snackar vi topnotch... så kanske läge att bjuda in honom som expertdomare?Som tävlande kommer han ju med automatik bli domare varannan månad.
Om någon skulle misstänka att bilden är manipulerad är det bara att be vederbörande om exif-filen.( om nu vi skulle bestämma oss för att bilderna inte skulle få manipuleras )Ofta ser man direkt om bilden är kraftigt phoptoshopad, då varken fotograf eller kamera kan ta sådana bilder.Att skulle ha varit tjafs på "maskinisten" håller jag absolut inte med om, då jag varit medlem där i 5 år och följer med intresse deras fototävling.Men nog om detta. Ser att intresset finns så jag tar ett snack med Rickard när vi kan dra igång detta. Ska bli himla kul!Kör så det ryker nu, å glöm inte kameran.PS! Det är inte alltid bildkvalitèn som avgör vinnaren utan oftast motivet.
snyggast bild vinner!det är la fan inga problem...
Förutsatt då att man inte kan rösta på sig själv som domare. Då blir det han varje månad.
Jaså?