Jag är ärligt talat inte vidare hemma i atv insprutning (som Hydro helt riktigt konstaterade ),Min Hisun är ju som bekant apslö och jag har funderat på att försöka låsa lambda värdet på den för att lura den till att öka mängden bränsle in och kanske gå lite bättre. Men deras mappning är låst vad jag kan hitta på nätet och då måste man vad jag förstår modifiera själva sonden så den ger annat värde ut och då börjar det bli jobbigt.
Det är bra Jupiter att Du nu har fattat att Du inget visste. Då är det också bra om Du inte ger "goda råd" till folk som blir ännu mer förvirrade.Din Hisun är apslö. Är du verkligen förvånad? Svårt att modda den? Se där, en anledning till att man inte ska köpa en maskin där ingen after market existerar.Speciellt om man är intresserad av after market grejor och att pula. Forum tips m.m.Märkes maskinerna som säljs i USA sticker ut rejält här. Om Kinamaskiner finns inte mycket.Det finns många enklare insprutnings system som inte har någon adaptiv funktion så som en en bil har.Oftast finns adaptiv funktion när katalysator finns och krävs, men inte nödvändigtvis.Vägreggade ATV har katalysator för att det krävs men adaptiv motorstyrning det finns inte.Adaptivt betyder att ECU'n läser avgasvärden och justerar sig själv (efter förmåga) till bästa bränsle luftblandning. Att lära sig tolka tändstift är en gammal och bra kunskap som alltid funkar.Att RJWC skulle bänka varje ATV modell (Hisun, hehe,) för att kolla deras Slipon, det har jag svårt att tro på.Men jag kan ha fel.
Ja jag har nu prövat med RJWC Baffletech pipa, rjwc filter o rjwc boxen, men ändå går maskinen inte bättre även fast andra är så nöjda med dessa grejer osv
Det kommer att lösa sig, inget du glömt att kolla? Mest för säkerhetsskull. Ibland så "ser man ju inte skogen för alla träden".
Tror faktiskt inte det, har ju haft med brorsan som är cf o canam mekaniker o installerat det Haft ur o i det ett par ggr med, men icke 😕
Synd du är på Gotland och inte här nere, då kunde vi ev. kört den i bänken och fått lite värden. Jag vet sånt är frusterande när man bara vill det ska funka.
Ja det suger en del, verkar inte finnas kunnigt folk här nere heller 😕Men om jag förstår saker o ting rätt, kan man med utrustning koppla på något bak o ställa in värden på boxen ?
Jag vet inte hur den boxen funkar och vill inte spekulera då man får höra man delar ut felaktiga råd här tydligen. Men hör med stället du köpt den på, ofta kan man på bil och mc koppla upp boxen till en dator och lägga in färdiga inställningar. Sedan finns rena raceboxar som typ min bror har på sina banbilar där alla värden kan justeras och man kan så att säga skräddarsy varje motor som en individ, vet dock det är tidskrävande. Har du kollat i trådarna så det inte finns något liknade ämne som tagits upp? En del medlemmar här har maskiner med motsvarande trim, kanske de har någon ide.Blir den märkbart slöare med trimdelarna kontra original?