Tack för det DunfMånga tusenlappar och 120dB oljud, klart som fan att hojen måste gå bättre då. Det finns såå mycket kunskaper på nätet om motorer och avgassystem men ingen orkar läsa.90% köper Slipon för ljudet (oljudets) skull. Guteföraren, sätt tillbaka original systemet och grannarna blir glada.
Ibland så blir det inte som man tänkt med tillbehör, jag minns när jag la pengarna på ett fint trimsystem till en av mina tvåtaktare som då i kombination med annat skulle ge si och så enligt tillverkaren........det gav inte ett skit. Och det ligger här på hyllan och dammar sedan flera år. Som föregående repliker konstaterat så är ofta original inte så dåligt som man vill tro, ofta blir man lurad av att det låter för lite bara.
Det kanske, men står att det skall ge 12 HP med allt, så inte förväntar man sig då att maskinen skall gå sämre lixom
Precis min åsikt. Nu tar man (i alla fall jag) 12hkr med en nypa salt. Men precis som du säger, man förväntar sig inte att den skall gå sämre.Vi jämförde två CF 800 Terralander av samma årsmodell och tillverkningsmånad, satte på systemet på en maskin, körde ett race. Varje gång vann orginal mot RJWC, sedan svappade vi system och maskin samma resultat där.Jag har testat RJWC på tre maskiner, 2 CF och en Polaris, alla tre har gått sämre.Många höjer ju det systemet till skyarna, och det är väl trevligt att de är nöjda och glada. Jag är tyvärr inte en av domRJWC är lite som en iPhone, alla skall ha en, ingen vet egentligen varför och tillbehören är skitdyra
känns som det bör vara något fel om alla andra är nöjda med grejerna.Rjwc har ju bänkat 800:an så siffrorna bör ju stämma
Kan ju vara så att de inte jämfört med något men lika väl kan det funka superbra.Enda bänkningen av någon annan är väl den som gjordes i länken ovan här där HMF, REAL och RJWC jämfördes på Can Am och där gav ju RJWC dryga 2hkr eller knappa 3hkr om man så vill. Däremot gav den ju 20% mera i ljudökning Att en CF X8 då skulle ge 12hkr med ett helsystem + luftfilter låter njääää. Vi snackar ju om nästan 20% efftktökning. Men som sagt, den skall ju inte gå sämre.Om alla bänkade, klockade eller vad man nu gör för att jämföra orginal mot ett effektsystem så skulle nog många bli förvånade av restultatet oavsett märke på systemet och kanske inte vara så nöjda längre, men det är ju min högst egna spekulation
...texten om 12 hästar extra...
Men var finns dessa hästar?Återigen, CF skall jag inte skriva i eftersom jag absolut inte vet nåt om dem... men... de skillnader som man ibland kan se efter en mod är ju på andra varvtal än just på topp.Det skiljer ju från maskin till maskin, men vissa får ett klart bättre bottendrag, det vissa kallar för "vrid".Det är ju egentligen en effektökning, om man tex har 15 häst på 2000 varv och får 5 häst extra DÄR, dvs 20 hästar vid 2000 då är det stor skillnad i körbarhet....sen kanske det inte skiljer mer än en halv häst på topp...Bara ett slipon brukar dock inte göra så mycket mer än öka på ljudet....och minska vikten, men åker man golfbil så har ju vikten ingen betydelse.
Men då gör ju trots allt boxen nytta! ....men nä, 12 häst är glädjesiffror... men så är det ofta.Ännu mer komiskt blir det när folk (ofta på Blocket eller vid kiosken) börjar addera alla moddar de gjort och nästan direkt kommer upp i alldeles fantastiska effektsiffror!Varför man skall ha turbo, lustgas eller kompressor förstår jag inte när klistermärken och annat bubbel kan höja effekten så pass mycket mer! Aja, håll oss uppdaterade i vad som händer där på öjn.