Lägg gärna in foton på din motor så kanske det blir lättare att förstå.Här är en instruktion för bildbifogning:http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=52647.msg540830#msg540830
Tjena.Hmm, jag är ganska säker på att du bara kan tömma olja från Oljepluggen under motorn.Och oljefiltret är lite speciellt då det är ett platt nät filter, ser inte alls ut som vanligt filter.Som Hellman sa, lägg upp bild på din motor så jag får se om det är original motorn eller inte.För original motorn är en kopia på en Honda CB250 twin motor med två cylindrar från 80 talet.här är en sprängskiss över din maskin, kolla [F3] OIL PUMP, nr 10 är filtret på bilden.http://www.pedersens-racing.no/atv/Sprengskisse_SMC_250.pdf
här har ni bilden om ni ser nåt han jag köpte den av sa att det var en honda motor fast jag ser inget märke på den. kanske inte ska?
Jo men de är original motorn, det står inte honda på dem eftersom de är en kopia som de byggt med licens från Honda.Men vad jag kommer ihåg kan du bara tömma olja från Oljepluggen under motorn, om du inte tar av en slang från oljekylaren och tömmer på det sättet.Men när du öppnar pluggen under motorn, så låt de rinna klart, sen när det runnit klart så lyft maskinen i fronten så oljan i oljekylaren rinner in i motorn och ut genom hålet, så tömmer du motorn ordentligt och kan få i mer ny fin olja.När du sen fyller på olja måste du tänka på att oljekylaren kommer fyllas också så fort du startar motorn, så oljenivån kommer sjunka, så du får köra motorn lite så den fyller alla utrymmer och sen fylla på lite till ända tills det är tillräckligt.