För att fyrhjulsdriften skall gå ur måste man normalt köra en bit, det är i alla fall min erfarenhet.Och har man olika däcktryck i bakdäcken kan man behöva svänga lite till höger eller vänster för att diffen skall släppa, så länge det "bråkar" i diffen kan fyrhjulsdriften ligga kvar.Men jag gissar att ni provat rulla/köra maskinen efter att ni lagt ur fyrhjulsdriften?Att servon går varm när man kör sakta och svänger mycket är väl ett tecken på för dålig/obefintlig kylning, nåt som Can Am tyvärr dras med - inte bara när det gäller servon, utan rent generellt.Min 800 blir så varm när man använder den på liknande sätt att man knappt kan sitta kvar på maskinen, och plasten riskerar smälta.Valet av plastkvalitet är väl inte heller den bästa, hård skör plast, som rätt lätt går sönder är min erfarenhet.Kör man med en Can Am i skogen så får man vara beredd på en del skönhetsfel helt enkelt.Men det kanske gäller på fler fabrikat, vill man använda en fyrhjuling som skogsmaskin så skall man nog itne vara allt för rädd om plasten - oavsett fabrikat.
Förutom det där med servon så låter det som om du beskriver min maskin, Cf500....