Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Smc Wildcat 503 bestyckning efter knfilter  (lĂ€st 2950 gĂ„nger)

Utloggad DLu

Smc Wildcat 503 bestyckning efter knfilter
« skrivet: 30 augusti 2014 kl. 19:10:22 »
Har köpt ett knfilter och nu gÄr den sÀmre Àn med orginalburken, nÄgon som vet hur man ska bestycka förgasaren för bÀst prestanda?

Utloggad JGR

SV: Smc Wildcat 503 bestyckning efter knfilter
« Svar #1 skrivet: 30 augusti 2014 kl. 20:56:21 »
Du mÄste byta huvudmunstycke till ett större.

Finns bra beskrivet i denna trÄd.
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=24805.0

Sitter samma förgasare pÄ wildcaten och dinli 450. Kan skilja lite mellan maskin till maskin vad man ska ha för munstycke.
Dinli 450 Nitro Edition -07

Utloggad Ljungan

SV: Smc Wildcat 503 bestyckning efter knfilter
« Svar #2 skrivet: 31 augusti 2014 kl. 09:24:06 »
du lÀr behöva munstycke 170 eller ett 175 skulle ja tippa pÄ om du kör med KN, ja kör 165 med orginal filter men lÀr Àndra lÀngre fram i tiden.
Quad : SMC Wildcat RE 2010 - Kör den som ja stulit den (jag har KÖPT den) *kan var en Raptor* ???
Bil : Volvo V70 GLT 97'a - TRÖTT <--- SÅLD = Jag glad
Bil : Volvo XC60 2011 T5 - PIGG  ()p
Bil : Chrysler 300 2dr HT 66'a - Motor renovering i full gÄng
http://www.mopartopsites.com/

Utloggad DLu

SV: Smc Wildcat 503 bestyckning efter knfilter
« Svar #3 skrivet: 31 augusti 2014 kl. 10:46:07 »
170-175? SĂ„ pass stort tror du?
Behöver man byta fler munstycke Àn det och vad tror du man ska ha som main, hf, lf osv?

Utloggad Ljungan

SV: Smc Wildcat 503 bestyckning efter knfilter
« Svar #4 skrivet: 31 augusti 2014 kl. 12:35:38 »
170-175? SĂ„ pass stort tror du?
Behöver man byta fler munstycke Àn det och vad tror du man ska ha som main, hf, lf osv?

Kollar du sÄ ligger dom flesta pÄ över 165 i munstycke nÀr dom kör öppet filter.
Quad : SMC Wildcat RE 2010 - Kör den som ja stulit den (jag har KÖPT den) *kan var en Raptor* ???
Bil : Volvo V70 GLT 97'a - TRÖTT <--- SÅLD = Jag glad
Bil : Volvo XC60 2011 T5 - PIGG  ()p
Bil : Chrysler 300 2dr HT 66'a - Motor renovering i full gÄng
http://www.mopartopsites.com/

Utloggad Michelin

SV: Smc Wildcat 503 bestyckning efter knfilter
« Svar #5 skrivet: 31 augusti 2014 kl. 16:07:22 »
170-175? SĂ„ pass stort tror du?
Behöver man byta fler munstycke Àn det och vad tror du man ska ha som main, hf, lf osv?

Det Àr högfartsmunstycket som han pratar om som skall vara 170-175. Main Àr vÀl nÄlen och lÄgfart ska du inte behöva Àndra.

Kolla instruktionerna för Dynojet Stage 3 i lÀnken nedan, dÀr stÄr alla instÀllningarna du behöver veta. Det enda Àr vÀl att nÄlen som följer med Dynojet kitet Àr lite annorlunda, men annars sÄ Àr det same same. ()p

http://www.dynojet.com/pdf/q518.pdf
Yamaha Raptor 700R -07
Power Commander V
Fuel Customs Intake
DMC Force 4 Dual Exhaust

ProjekttrÄd



Utloggad Ejan

SV: Smc Wildcat 503 bestyckning efter knfilter
« Svar #6 skrivet: 1 september 2014 kl. 17:48:20 »
Skulle skippat K/N filter och andra konfilter totallt..jÀkla krÄngel att fÄ till det och kommer inte gÄ mÀrkbart bÀttre Àn med orginalburken..frÀnare ljud Àr vÀl det du kommer fÄ med ett konfilter
SMC Wildcat Racing EdtÂŽ2011 - 1000+ mil still going strong  ()p

Utloggad DLu

SV: Smc Wildcat 503 bestyckning efter knfilter
« Svar #7 skrivet: 1 september 2014 kl. 18:38:42 »
Ejan, vad skulle du rekommendera att jag gör dÄ?
Skruvade av förgasaren idag, hade ett 135 munstycke!
Enligt mÀtaren gick den 137 km/h med det.
BestÀllt ett 170 och ett 160.
Borrade ocksÄ upp blandskruven.
Ska jag Àndra nÄgot pÄ
Blandskruven eller bara byta munstycke?

Utloggad Michelin

SV: Smc Wildcat 503 bestyckning efter knfilter
« Svar #8 skrivet: 1 september 2014 kl. 23:05:11 »
135? Är du sĂ€ker? Min hade 165 i frĂ„n början, Ă€r vĂ€l det de lĂ€gger i nĂ€r de avstryper dem.
Yamaha Raptor 700R -07
Power Commander V
Fuel Customs Intake
DMC Force 4 Dual Exhaust

ProjekttrÄd



Utloggad DLu

SV: Smc Wildcat 503 bestyckning efter knfilter
« Svar #9 skrivet: 2 september 2014 kl. 07:52:33 »
Helt sÀker! 135 stod det pÄ munstycket, lÀmnade in det hos en mcverkstad och dom sa ocksÄ att det var 135. Förra Àgaren har nog bytt det isf.
LĂ„gfart har jag 42.5

Utloggad Ejan

SV: Smc Wildcat 503 bestyckning efter knfilter
« Svar #10 skrivet: 2 september 2014 kl. 11:35:16 »
Jag Àr rÀtt sÀker pÄ att min har ett 147.5 eller 150 munstycke och sen har jag justerat blandskruven och mÀtt allt med avgasmÀtare..min gÄr sÄnÀr som pÄ perfekt pÄ alla varvtal och Àr duktigt drag i den.

Kommer aldrig röra nÄt pÄ den igen utan lÄta den vara som den Àr, ska jag nÄngÄng trimma den sÄ Àr det enda rÀtt ett bigbore kit kam och annan förgasare.
SMC Wildcat Racing EdtÂŽ2011 - 1000+ mil still going strong  ()p

Utloggad DLu

SV: Smc Wildcat 503 bestyckning efter knfilter
« Svar #11 skrivet: 23 september 2014 kl. 14:29:23 »
Har kommit fram till att min funkar bÀst med 170 munstycke, 50 lÄgfartsmunstycke, blandskruven 3.5varv ut, knfilter och sÄklart RE-avgasrör.
145 km/h uppmÀtt enligt bil.

Nu Àr det bara till att tanka och se glad ut :)

 


Online just nu.

164 gÀster, 1 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Slider
Flest online idag: 191. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: HĂ„ller med, men de som startade nĂ„gra grupperna Ă€r föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, vĂ„ga vĂ€gra sĂ€ger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt dĂ„ folk tycks föredra FB grupper dĂ€r de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: DĂ„ligt drag hĂ€rinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gĂ€ster och 1 anvĂ€ndare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det Ă€r ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: SkrĂ€mmande med 147 gĂ€ster och 3 anvĂ€nder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att fĂ„ tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze Ă€r aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför mĂ„nga inte ser nĂ„n effekt ökning Ă€r att du har ökat avgashastigheten i frĂ„n första start pĂ„ motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning sĂ„ som turbo eller kompressor eller tillsĂ€tande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi dĂ„ tar och lindar in hela systemet frĂ„n grenrör till Ă€nda ut pĂ„ avgasröret inkl ljudĂ€mpare. DĂ„ hĂ€nder det nĂ„tt. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage sĂ„ bevarar du vĂ€rmen sĂ„ vid myningen sĂ„ Ă€r det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det gĂ„r lĂ€ttare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstĂ„nd för avgasventil och i sin tur pĂ„verkar insugsventil, vilket ger bĂ€ttre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet pĂ„ motorn. SĂ„ med andra ord sĂ„ har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk pĂ„ vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil Ă€r 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor Ă€r pĂ„ sĂ„ gĂ„r det Ă„t ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. SĂ„ vi sĂ€ger sĂ„.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att fĂ„ hĂ€star sĂ„ vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bĂ€nk? anvĂ€nds för att slippa vĂ€rmen pĂ„ ett visst omrĂ„de
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgĂ„r man alltid frĂ„n att den Ă€r varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bĂ€nk dĂ€r just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. DĂ€remot vill de som sĂ€ljer skiten slĂ„ i folk att man fĂ„r snabbare gasvĂ€xling om man sĂ€tter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjĂ€rnceller. Tycker du ska lĂ€sa pĂ„ ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme