Click Here!
Bra på däck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Beställt LTZ-400!  (läst 1737 gånger)

Utloggad JohanH

Beställt LTZ-400!
« skrivet: 22 oktober 2006 kl. 13:30:21 »
Om några dagar bör min LTZ-400 anlända till min ÅF och sedan får jag vänta någon vecka innan vägverket har gjort sitt. Ska bli grymt! Beställde av Nonnes gatquad:

http://www.gatquad.se/

Han verkar verkligen veta vad snackar om och verkar dessutom vara väldigt service-minded, så det känns bra! Dagarna går dock sjukt långsamt när man väntar...
atreggad LTZ-400
http://www.gatquad.se

Utloggad JohanH

Beställt LTZ-400!
« Svar #1 skrivet: 22 oktober 2006 kl. 13:33:00 »
Något speciellt man ska tänka på med en ny maskin? Något man bör vara extra försiktig med?
atreggad LTZ-400
http://www.gatquad.se

Utloggad Pontus_J

Beställt LTZ-400!
« Svar #2 skrivet: 22 oktober 2006 kl. 15:21:20 »
man behöver inte köra fullgas hela tiden tex.
ar inte ett skit, eller jo en skoter & fiddy.

Hade: Kines quad, "Impa på grannen eller tävla" grej

Utloggad JohanH

Beställt LTZ-400!
« Svar #3 skrivet: 22 oktober 2006 kl. 17:12:45 »
Citera
man behöver inte köra fullgas hela tiden tex.


Nej, det verkar inte vara så bra... Detta inlägg sammanfattar inkörningen på ett bra sätt tycker jag:

http://www.atvcenter.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=764

Annars tänker jag mer på om det är något annat man ska tänka på med en ny ATV? Om man ska smörja någon speciell del eller rostbehandla någonstans tex? Fan, jag vet inte, vill mest ha min ATV så snart som möjligt...  :lol:
atreggad LTZ-400
http://www.gatquad.se

Utloggad JohanH

Beställt LTZ-400!
« Svar #4 skrivet: 22 oktober 2006 kl. 17:13:54 »
Citera
man behöver inte köra fullgas hela tiden tex.


Nej, det verkar inte vara så bra... Detta inlägg sammanfattar inkörningen på ett bra sätt tycker jag:

http://www.atvcenter.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=764

Annars tänker jag mer på om det är något annat man ska tänka på med en ny ATV? Om man ska smörja någon speciell del eller rostbehandla någonstans tex? Fan, jag vet inte, vill mest ha min ATV så snart som möjligt...  :lol:
atreggad LTZ-400
http://www.gatquad.se

Utloggad zacka

Beställt LTZ-400!
« Svar #5 skrivet: 22 oktober 2006 kl. 17:37:54 »
det du ska ha i åtanke att göra ganska ofta är att rengöra filtret o smörja kedjan med kedje spray helst efter att du tvättat hojen så den inte sköjs bort vid tvätt.

Sen det vanliga, olja o filter med täta intervaller i början, men LTZ är en rätt hållbar maskin, så du kommer nog inte få problem, bara du sköter om den så håller den hur länge som helst :)

ett tips föresten, är att du kollar igenom dina blinkers kablar o kontakter, för dresel struntar i krymp slang o så o det händer lätt att det bli glapp o  blinka för fort o så

Jag ska jta iaf o bygga om hela belysning o blinkers kablaget med riktiga grejer som tål fukt o vatten

..//en nöjd suzuki ägare som gått 1000 mil utan problem :)
VEM FAN ÄR KLOTSVENNE ?

Suzuki LTZ400
Opel Calibra 4x4 Turbo
MB 300 CE 24v
Vw Golf GTI look

Utloggad zacka

Beställt LTZ-400!
« Svar #6 skrivet: 22 oktober 2006 kl. 17:40:13 »
en sak till som tydligen är ganska viktigt är att du kontrolera ventil spelet kanske efter 3-500 mil
Jag har inte gjort det än, men det va andra som gjorde det o behövde shimsa om de

..//zacka
VEM FAN ÄR KLOTSVENNE ?

Suzuki LTZ400
Opel Calibra 4x4 Turbo
MB 300 CE 24v
Vw Golf GTI look

Utloggad JohanH

Beställt LTZ-400!
« Svar #7 skrivet: 22 oktober 2006 kl. 18:51:21 »
Tack för tipsen, Zacka! Du kommer alltid med bra respons!  :D

Sköljer ni av era quads efter varje användning? Hur ofta bör man göra det? Om den står i garage och torkar mellan åken så gör det väl inte så mkt med lite grus och lera som inte är bortspolat, eller?
atreggad LTZ-400
http://www.gatquad.se

Utloggad zacka

Beställt LTZ-400!
« Svar #8 skrivet: 22 oktober 2006 kl. 19:28:03 »
Nej då, lite skit skadar inte :)
Min står nu i garaget o är hur skitig som helst efter dagens körning
bruka kanske tvätta 1-2 gånger i månaden eller vid behov
VEM FAN ÄR KLOTSVENNE ?

Suzuki LTZ400
Opel Calibra 4x4 Turbo
MB 300 CE 24v
Vw Golf GTI look

Utloggad johano

Beställt LTZ-400!
« Svar #9 skrivet: 22 oktober 2006 kl. 20:29:19 »
Citat från: "zacka"
en sak till som tydligen är ganska viktigt är att du kontrolera ventil spelet kanske efter 3-500 mil
Jag har inte gjort det än, men det va andra som gjorde det o behövde shimsa om de

..//zacka


Ja, kolla ventilspelet efter en 50-100mil, min behövde faktiskt shimsas på avgassidan(!)

Annars precis som zacka säger, lite tätare olje/filterbyten i början så kommer den gå perfekt.

/johan
LTZ400 -06

Utloggad crebble

Beställt LTZ-400!
« Svar #10 skrivet: 23 oktober 2006 kl. 00:11:29 »
grattis till en fin maskin!

/jocke
inli 450 med en jävla massa reservdelar och bussningar liggande

Utloggad zacka

Beställt LTZ-400!
« Svar #11 skrivet: 23 oktober 2006 kl. 10:54:50 »
Blev det en svart eller ?
VEM FAN ÄR KLOTSVENNE ?

Suzuki LTZ400
Opel Calibra 4x4 Turbo
MB 300 CE 24v
Vw Golf GTI look

 


Online just nu.

163 gäster, 2 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Hanen, GeFeldz,
Flest online idag: 193. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. Så vi säger så.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att få hästar så vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bänk? används för att slippa värmen på ett visst område
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgår man alltid från att den är varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bänk där just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. Däremot vill de som säljer skiten slå i folk att man får snabbare gasväxling om man sätter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjärnceller. Tycker du ska läsa på ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
  • Jupiter: Jasså? På vilket vis?
    9 juli 2018 kl. 20:48:06
  • skogsbonne: fast det hjälper ju?
    9 juli 2018 kl. 19:39:13
  • Jupiter: ”Enbart”
    9 juli 2018 kl. 19:23:53
  • Jupiter: Det finns överhuvudtaget inga fördelar med avgasbandage. Googla på testet Cycle World gjorde, en art en utseende grej. Inget annat.
    9 juli 2018 kl. 19:23:34
  • Cummins: Fördel, det sänker värmen där det är monterat. Nackdel, det som är lindat rostar bort jävligt mycket fortare.
    9 juli 2018 kl. 01:15:28
  • Tictic: Kan man använda avgasbandage på hjuling? För nackdelar?
    8 juli 2018 kl. 22:42:01
  • rally nizze..: behövs allt regn nu
    4 juli 2018 kl. 10:26:51
  • Högdahl: Trött på detta jävla vädret nu,om det ändå kunde bli regn
    3 juli 2018 kl. 16:19:51
  • jörgen karlsson: behöver en sadel till min reinmech 175 mototec min stulen ! någon som vet ?
    2 juli 2018 kl. 08:07:09
  • rally nizze..: variatorn kanske
    23 juni 2018 kl. 11:14:52
  • Tictic: Den har inte druckit många droppar på 5 månader... Bytt kopplings lamell och nu är det något som klunkar inne i maskinen på tomgång
    23 juni 2018 kl. 10:51:26
  • Beangan: Klunkande ljud?? Är den törstig på midsommar?? :D
    22 juni 2018 kl. 23:58:49
  • Tictic: Jippie.. Trevlig midsommar.. Klunkande ljud i hjulingen..... Suck...
    22 juni 2018 kl. 22:46:43
  • Högdahl: Nej dom håller till på Gunnevi
    22 juni 2018 kl. 14:56:33
  • rally nizze..: Hillringsberg största 14is festen i Värmland
    22 juni 2018 kl. 13:17:09
  • Högdahl: Nej för på lördag är det fest i parken.....
    22 juni 2018 kl. 12:45:21
  • Tictic: Trevlig midsommar..
    22 juni 2018 kl. 10:12:22
Click Here!
Bra på däck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme