Såna härbrudar kommer du få med en gammal Volvo.Men en epa får ju gå hur fort som helst? Men endast framföras i 30km/h. Man kan ju dra på lite när ingen ser
Nu hänger jag inte riktigt med på hur du menar men OM du menar att du ska köpa en a-traktor och sedan regga om den som epa så går det tyvärr inte. Man kan inte registrera äkta epor längre.Ang. säten så TROR jag att man på en traktorreggad hjuling ska ha ett säte liknande en traktors. (typ åkgräsklippare). Sen om det är så noga med polisen är en annan femma.
Du bör ju dock vara medveten om att köra en laglig a-traktor är som att tigga om problem. (tyvärr så är lagarna så dumma angående dessa fordon att de i princip inte är möjliga att följa) Nu var det längesen jag höll på med detta men har för mig att på lägsta växeln får den göra 10km/h vid 2/3 av motorns varv. Max hastigheten för vara 30km/h +10%. Alltså 33km/h. Detta leder till en extrem soppaförbrukning samt att motor och lådor inte håller speciellt länge
Det går ju alltid att göra spärrar och liknande för att kunna åka lite säkrare. Problemet är bara att polisen blir duktigare på att hitta dem ^^ På min tid åkte man enkellåda utan spärrar Hade en polare som spärrade sin låda genom att trycka på en fjärrkontroll. (som man låser upp en bil) Tryckte han igen så blev den ospärrad
Går inte, måste köra egentligen 100% lagligt här, mor pratade med polisen här idag.. Inte kloka egentligen...MYCKET "hårdare" här än någon annanstans!
Du måste köra 100% lagligt på alla andra ställen också. Det gäller att ha en spärr som polisen inte hittar. Risken finns ju dock alltid där iaf.
Om man frågar en polis (random) om du får köra olagligt, då tror jag dom flesta säger nej. Vad ska dom svara???Men sen kan dom ju såklart vara olika nitiska också vid kontroller, men det beror nog mycket på situationen också.