det e bara massa skitsnack att effekten ökar med typ 15-30% och du inte ökar effekten på annat sätt åxå då e det nödvändigt med effektavgasom du bara har ett effektavgas får du typ max 1 hk mer.
bara att sätta lite avgas pasta i skarvarna då funkar de riktigt bra och jag upplevde enviss effekt ökning och då har jag inte bestyck den en
jo de är svetsat bra men de är i skarvarna man dra i hop själv de behövs avgaspasta de gav ungefär 5 km/t i topp fart men som sakt ej bestykad ännu och bakhjulet går den bara upp på 1 an på tack vare 32 drev men jag säjer bara de, det är ett måste om du ska åka asfalt
Nu finns det ett helsystem till smc. Är det någon som har testat det? Det kostar 2995kr och ska tydligen öka effekten markant, men det vore kul o höra erfarenheter av riktiga konsumenter.PS! Idag ska jag dreva min cbw-250 med ett 32 taggars /qvaddis
Gällande 32 tagg drevet så fick jag satt dit det i går och jäkla vilken skillnad! Mkt piggare, bättre ax och lugnare varvtal. De som påstår att quaden inte varvar ut och blir slö m.m. är antagligen för tunga eller har inte kört in motor ordentligt?Jag har kört in motorn helt enligt instruktioner och mätaren är uppe i 106 mil (så den har varit inkörd sedan ett tag tillbaka). Jag upplever nu att drevet gjorde Allt! Det är en njutning att köra nu. Kan ligga jämnt o fint med trafiken, köra om de som ligger 60-70.I och med att man kan varva längre på 1an, 2an m.m. så får jag upp ax.et utan att behöva gasa järnet.I samma veva så fick jag mina bakdäck balanserade och för er som upplever vibrationer så rekommenderar jag detta. Det gjorde en hel del för mig.Enda anledningen till att jag skulle behöva trimma den är för att klara hårda backar i hög fart och även motvind. Det är när man är uppe i ca 80km/h som vind och backar kan vara sega. Ett bra visir kan vara en lösning(?)Så för er som inte väger 150 kg eller kört sönder motorn så rekommenderar jag 32 drevet starkt! /qvaddis