Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: G1 vs g2  (lĂ€st 2583 gĂ„nger)

Utloggad sylen

G1 vs g2
« skrivet: 27 april 2014 kl. 18:43:55 »
Ni som kört bÄda!!

Skillnader!!
Likheter!
Inge krig mellan er som tycker olika nu tack
StÄr mellan renegade g1 Ä g2
Tack till
www.zoomx.dk
www.billiga-coilovers.se
Facebooksidan

Utloggad Koffra

SV: G1 vs g2
« Svar #1 skrivet: 29 april 2014 kl. 06:49:38 »
Har ingen jÀttestor erfarenhet av bÄda , men har sjÀlv en utan och har testat polarns med .
Jag som Àr van vid min tycker att servo tar bort en del av vÀgkÀnnslan och upplevde den ganska otrevlig pÄ grus och asfaltvÀg nÀr man stog pÄ lite gran . Finns 2 lÀgen och kör man med det kÀnnsligaste sÄ blir Ànnu mer otrevligt . I skogen Àr det dock guld vÀrt ! SvÀljer en hel del stötar i syret som en styrdÀmpare och blir mer lÀttmanövrerad . Min utan servo , ja det Àr skillnad i skogen . Det gÄr absolut utan problem , men efter nÄgra timmar kan det bli tröttsamt i handleder och armar.
Vi har inte muddat sÄ mycket sÄ dÀr kan jag inte sÀga sÄ mycket.
Jag hade sattsat pÄ servo om du ska köra i skogen och utan om du ska köra alloround .
Det finns tydligen skillnad pÄ diff fram mellan modellerna som kan vara vÀrt att tÀnka pÄ med.
Har upplevt min -08 att den ibland nÀr man smyger fram pÄ 4x4 att ex ena framhjulet kan stÄ still Ä det andre stÄr i luften Ä snurrar. man mÄste dÄ gasa pÄ en del för att fÄ snurr pÄ alla dÀcken och det Àr inte alltid det finns utrymme för att dra pÄ sÄ .

Jag Àr hur som helst skitnöjd med min G1:a och skulle idag inte betala mer för dessa grejjerna . Men behovet kanske Àndras med tiden och jag fÄr dÄ uppgradera :)

Utloggad Hydro

SV: G1 vs g2
« Svar #2 skrivet: 29 april 2014 kl. 08:09:08 »
Servo finns ju pÄ bÄda modellerna, sÄ det Àr ju inte dÀr skillnaden finns...
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / SkĂ„ne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad AndersH

SV: G1 vs g2
« Svar #3 skrivet: 5 maj 2014 kl. 19:16:40 »
Ramen var vÀl lite klen pÄ G1, avhjÀlps med en ramförstÀrkning (aluminiumprofil i undre ramröret).
Har aldrig servon pÄ max, tycker det blir sladdrigt dÄ.
Är ocksĂ„ nöjd med min G1:a :D
Can-Am Renegade 650 xxc -18
Can-Am Renegade 800 xxc -11 SĂ„ld
TGB Target 550 -11 SĂ„ld
Suzuki DR-Z 400 SM -05

Utloggad Out1000

SV: G1 vs g2
« Svar #4 skrivet: 22 juni 2014 kl. 21:43:28 »
 Tror inte du blir besviken pĂ„ g2! Vad har du kört tidigare? Vad gillade du med den/dom? Vad ska du ha den till?
Outlander 1000 XTP 2013
* ITP fÀlgar med Bighornkopior 14x11x27 och 14x9x27 Àr 28" stora
* American trails vÀskor
* Hand o tumvÀrmare
* Plast under BRP original
* Hemgjord stötfÄngare

Outlander 800 XT 2007 SĂ„ld
Raptor 700 2008 SĂ„ld
Sportsman 700 2002 SĂ„ld
Linhai 300 2005 SĂ„ld

 


Online just nu.

182 gÀster, 5 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Lowest, 4hjul, monster, Beangan, HĂ„kanJ,
Flest online idag: 223. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallĂ„ i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: HallĂ„
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: HĂ„ller med, men de som startade nĂ„gra grupperna Ă€r föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, vĂ„ga vĂ€gra sĂ€ger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt dĂ„ folk tycks föredra FB grupper dĂ€r de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: DĂ„ligt drag hĂ€rinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gĂ€ster och 1 anvĂ€ndare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det Ă€r ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: SkrĂ€mmande med 147 gĂ€ster och 3 anvĂ€nder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att fĂ„ tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze Ă€r aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför mĂ„nga inte ser nĂ„n effekt ökning Ă€r att du har ökat avgashastigheten i frĂ„n första start pĂ„ motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning sĂ„ som turbo eller kompressor eller tillsĂ€tande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi dĂ„ tar och lindar in hela systemet frĂ„n grenrör till Ă€nda ut pĂ„ avgasröret inkl ljudĂ€mpare. DĂ„ hĂ€nder det nĂ„tt. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage sĂ„ bevarar du vĂ€rmen sĂ„ vid myningen sĂ„ Ă€r det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det gĂ„r lĂ€ttare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstĂ„nd för avgasventil och i sin tur pĂ„verkar insugsventil, vilket ger bĂ€ttre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet pĂ„ motorn. SĂ„ med andra ord sĂ„ har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk pĂ„ vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil Ă€r 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor Ă€r pĂ„ sĂ„ gĂ„r det Ă„t ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme