Har du bara lagat bränslekranen eller bytt den?Pojken har en Aeon cobra där satt det en sådan kran och den fungerade inte alls, jag tog bort den och köpte en bränslekranen som sitter på gräsklippare och satte dit istället.Den varvade inte ur innan heller.
Hmmm... intressant.Detta är ju ett virrvar av luftslangar dels från avgasröret men även från insugsgummit. Misstänker att den går på lite tryckskillnader i systemet. Man kanske skulle prova med en direktslang ner till förgasaren? Dock kollade jag nivån i bränslefiltret när jag varvade ur ordentligt, men den var opåverkad. Så jag fick känslan av att det lirade.Men det är ju en bra input! Tack!Jag SKA byta stift först. Sen provar jag detta.
Bränslenivån ändrar sej inte i bränslefiltret eftersom bränslekranen är tät den varken släpper bränsle eller luft, man kan säga att det blir ett sorts vakuum, bränslekran av den modellen kan öppna för lite eftersom den påverkas av andra komponenter.
Dåliga stift har lurat mig mycket den senaste tiden......Undra vad det beror på? Förr knackade man bara ihop stift och körde ett år till.....
Varför bytte du inte tändspolen direkt
Man ska inte lyssna på idioter, man ska köra på känsla
Ja... Hum.... Nu var det väl mer ett försök till humor i och med att jag själv var en av de vilseledande.