Har fått bytt på min med som var ett år, skulle tro att dom spricker utav värmen som blir från avgasröret, för på min så var sprickorna på slangen närmast avgasröret och det blir hemskt varmt på 500:an.
Köp inte bränsle slang på biltema!! Har provat köpt slang där ibland och dom har alltid börja spricka efter 1-2 veckor
Vet att jag reagerade på en slang som är i hjulhuset , redan när maskinen var helt ny, men den 'hade ingen funktion' tydligen , och nej jag vet faktiskt inte riktigt vad den gör.någon luftretur typ?
Det är inte avluftningsslangen till diffen du tänker på?
Mackarna där jag bor har bara korv och bensin. Så länge maskin är på garanti tänker jag ta ÅF på nya slangar , sen får man väl byta ut allt eftersom. När den ska på 100-mila service i höst får dom byta det som ser torrt ut. Mitt problem är att jag har 4 mil till åf och inget släp så jag måste ta ledigt en halv dag, hyra släp och köra totalt 16 mil varje gång det är något,till en total kostnad av 1500:-. Därför fixar jag småfel själv om jag kan och kommer åt, då får ÅF skicka delarna.Då är det ju kanon att detta forum finns! Har fått massor av hjälp och råd under första året med 4-hjuling Och jag hade räknat med en del strul med CF så det är än så länge ok!