Intressanta vinklingar och tolkningar iaf. Läs inläggen annars funkar det inte. Suzukin är ett bättre val än dinlin men det kan vara kul att upplysa ts om att det finns andra märken som kanske passar bättre till vardagskörning. Tex tankmätare låsbart tanklock större m.m
Kul att du återkom med en summering Gick själv till raptor (eller först Renegade) efter 1200 mil på en LTZ.Börja med den och lär dig köra.Du skulle ju pendla en del. Då kanske LTZan blir lite trött över 70. Men värdetappet är typ inget om du håller den i bra skick.
Nu är ju allt relativt men jag tycker inte LTZ:an är speciellt trött efter 70. Var ute idag och körde lite asfalt och tycker den går hur bra som helst mellan 70-105 km/h trots att jag har 15 / 38 drevning. Efter 105 och uppåt då går det dock lite segare
Sådär ja! fick chansen och prova både suzukin och dinlin idag Efter att ha kört båda så känner jag mig ännu säkrare på mitt val.Dinlin satt jag faktiskt lite bättre på, men det var tyvärr det enda.Vet inte hur jag ska förklara det men den kändes väldigt "sladdrig" jämför med suzukin.Suzukin var allt jag förväntat mig och mer därtill, lugn och skön men riktigt rapp om man ville. Kändes verkligen att det var vad jag sökte Fick även prova en raptor 700 som var smått trimmad, och faaan att man inte kan dra ut på budgeten, vilken best ;P
Detta kallas trolling och utförs utav så kallade troll.Dvs medvetet triggar till tjafs, slänger ut krokar och låter de glida tills nån hugger.Och minsann, det funkade!Tråden är ju över tio sidor och till stor del fylld med rena sakfel, korkade argument och ihopblandningar som säger mer om skribenten än sakerna som sådana.Varför det blandas in crossmaskiner tex LTR eller nån "LTZ 450" förstår jag inte, men som sagt.....Argument som oljemängd eller att hög maskinvikt är lika med hållbarhet är så dumt så dumt så dumt att jag i slutet av mitt inlägg skall göra en liknelse.Och det är detta som är största orsaken till att många, jag inkluderad, är tysta... för nivån är bajs.Men ditt trollande funkade, jag svarade!...och vill mest ha sagt att Suzukis quads ibland har lite vekare lådor ja, än tex Yamaha och/eller Honda mfl, men det är inga jättedyra grejer att fixa.De har sällan problem med kamkedjerassel eller andra saker som kan orsaka och orsakar motorras... de har även ett väl fungerande reservdelsnät med snabba leveranser dessutom.Men framför allt är detta egentligen två helt olika maskiner och jag säger därför precis som jag brukar, provkör.Suzukin är liten och smidig, lätt och lekfull, hopp- och stegringsvänlig och populär.Det sistnämnda är en nackdel vid köp då begpriserna är samma nu som för tre år sen när jag sålde nån......men en fördel vid försäljning då man säkerligen inte kommer tappa många kronor.Dinlin är mer "fullvuxen" och större rent fysiskt, den är klart tyngre och inget man drar ut i skogen eller på så... kör man fast orkar man inte flytta den.Skall man pendla asfalt eller sladda grusväg så funkar den prima till detta.Men allt är individuellt, så som sagt... provkör!...och då kommer vi in på min korkade liknelse... och jag brukar jämföra med skor.För VEM köper skor utan att prova??Och vem skulle enbart gå på förmodad livslängd vid skoköp...?Då skulle ju tunga och gedigna skor med MASSA sula vara jättebäst, alltid... de håller ju jättejättelänge...(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..) Nä, prova och fundera om det passar dig och din körning.