ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Övrigt »
  • Ämne: Hur många mil kör ni innan ni byter kedja?
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 [2]  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Hur många mil kör ni innan ni byter kedja?  (läst 8257 gånger)

Utloggad Hydro

  • Posör, knappast
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8483
  • Total likes: 331
    • Visa profil
Hydro
SV: Hur många mil kör ni innan ni byter kedja?
« Svar #12 skrivet: 15 mars 2014 kl. 22:41:19 »
Kedjans skick kontrolleras klart enklast genom att dra den rakt bak från bakdrevet.
Då skall inga tandspetsar synas.
Här är alltså en bild på en kass kedja:


Det är långt ifrån alla maskiner man kan se framdrevet på, att kolla dess förlängning genom att mäta kräver lite mer teknik och kunskap om vad kedjan heter, osv... därför, dra bakåt bakom bakdrevet.

Sen att framdrevet slits snabbare än bakdrevet säger sig ju självt och är tänderna krökta eller slitna så byts det.
Ett slitet drev sliter snabbt ut en kedja, och tvärtom.
 
Anmäl till moderator   Loggat
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad Narmasil™

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 3216
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Narmasil™
SV: Hur många mil kör ni innan ni byter kedja?
« Svar #13 skrivet: 16 mars 2014 kl. 00:01:56 »
Mjaha. Nu frågade ju trådstarteren hur vi gör, inte hur man bör göra vid gatkörning...

Förstår inte RIKTIGT hur ni tänker. Jag utgår ifrån att dom flesta här väljer en utväxling och stannar med den. Finns väl ett fåtal som har en Raptor säg och byter mellan gata och offroad "mode" med sänkningar och allt  vad det heter.

Mina framdrev slits ju olika. Sen kanske jag kört 10 timmar med 14 kuggs och 50 timmar med 15 kuggs. Bakdrev kör jag alltid samma (38) Så jag byter kedja och bakdrev samtidigt... OFTAST. Men känns inte jättesmart att kasta mitt 14 kuggs framdrev när jag sätter på ny kedja för att det gått 10 timmar medans bakdrevet då gått 60 timmar. Sen slits ju framdreven fortare än bak. Så där faller hela faderullan igen. Så byter ni hela drivpaketet samtidigt och går på hur framdrevet ser ut så slänger ni antagligen ett ganska okej bakdrev. Helt rätt vore ju då att ha 2 framdrev av samma storlek och byta dom var 5'e timme om man skulle vara petig. Eller som endel kanske gör (jag vet inte hur andra gör) att kolla på bakdrevet enbart för det är lättast att se och då är ju framdrevet sopslut medans bakdrevet ser rätt okej ut  :dntknow:

Varför ska man byta allt som ett paket då? En icke-ringad kedja sträcker sig. Det gör visserligen en ringad kedja också men det är ytterst lite. Jag har kört alla 3 typer av kedjor och en icke-ringad kedja fick jag sträcka efter varje timmes körning ungefär... X-ring kedjan har jag aldrig sträckt (50+ tim) och spelet är inom toleransen. Skiljer ytterst lite

Sen har jag som sagt kört av en DID O-ring kedja (lättad med hål i) Kedjan hade gått ungefär 3-4 timmar. Då byter man ju inte drev till nya heller. Skälet att min kedja gick av var för att jag kör som sagt cross, och kör helt utan drevskydd så kedjan bokstavligen badar i grus ganska ofta och då händer det att en sten lägger sig otroligt dumt till. Har hänt en gång och då spräckte ena sidan av länken men kedjan höll.

Undrar lite hur Carlbom gjort för att köra av 2 kedjor. Låter märkligt  :dntknow: Kört icke-ringad kedja över toleransen? tror det är ytterst få som kör icke-ringade kedjor dock. Kedjelås åt fel håll?

Sen en annan sak som många verkar fått om bakfoten är det här med kedjespray och varför man sprayar, har diskuterat detta hundra gånger och dom flesta verkar ju tro man sprayar för att kedjan ska hålla längre vilket inte stämmer på en ringad kedja. Kedjan bryr sig varken till eller från om du sprayar kedjespray.  Man köper en Ringad kedja för att skit inte ska komma in, sen sprayar man kedjespray för att länkarna ska hålla längre... Sunt förnuft och ren logik säger att det inte är så  ;)  Däremot skonar det dreven

Hoppas jag gjorde lite klarhet i hur jag menade tidigare


Edit: Sen finns det ju massa olika sätt att se om en kedja är slut. B.la hur "klibbiga" länkarna är (ringade kedjor) avstånd mellan 10 länkar. samt så som Hydro visade på bild
« Senast ändrad: 16 mars 2014 kl. 00:08:44 av Narmasil™ »
Anmäl till moderator   Loggat
#411 - Yamaha YFZ - Hybrid quad bygge ---> www.DK411.se (https://www.facebook.com/Acxracing)

Utloggad cARLBOM

  • Team QRS
  • ATV Moderator
  • ******
  • Antal inlägg: 1391
  • Total likes: 298
  • Kön: Man
  • Quad Riders Sweden
    • Visa profil
cARLBOM
SV: Hur många mil kör ni innan ni byter kedja?
« Svar #14 skrivet: 16 mars 2014 kl. 00:10:45 »
Citat från: Narmasil™ skrivet 16 mars 2014 kl. 00:01:56
Undrar lite hur Carlbom gjort för att köra av 2 kedjor. Låter märkligt  :dntknow: Kört icke-ringad kedja över toleransen? tror det är ytterst få som kör icke-ringade kedjor dock. Kedjelås åt fel håll?

Helt och hållet dålig koll på prylarna, körde av en kedja, köpte ny (biltema) pukad i grusgrop ;) så den gick av ganska snabbt... sen kollade jag dreven, ja dem var sopslut kan vi säga...

Edit: O-ring på båda om det nu hade spelat någon roll av min personliga misshandel av grejerna
Anmäl till moderator   Loggat
Rockstar 700R Turbo SE - 12

Powercommander 5
Pod300
Autotune
GM 3 bar mapsensor
GT 15 Turbo
Intercooler
650cc spridare
Uppgraderad koppling
HKS SSQV öppen dump
One of a kind

Projekt http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=45764.0

Utloggad Hydro

  • Posör, knappast
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8483
  • Total likes: 331
    • Visa profil
Hydro
SV: Hur många mil kör ni innan ni byter kedja?
« Svar #15 skrivet: 16 mars 2014 kl. 00:27:04 »
Ett av de bästa och snabbaste sätten att smälla en kedja är att ha den överdrivet slack samt köra på låga varv så det nästan hackar.

Särskilt på en maskin med stånka så "rappar" kedjan då rätt hårt och detta frestar extremt.
Sen kan man lägga till att quads väl aldrig har nån dämpning i transmissionen?
Motorcyklar har ofta bakdrevet "upphängt" i gummibussningar, även de med fler cylindrar...

Detta "rappande" kan lätt smälla en kedja redan efter 50 mil.

Skruna kedjor, där länkarna inte vill räta ut sig efter att de lämnat dreven, är ju också körda.... men smörjer och sköter man kedjan någorlunda så skall detta inte behöva hända.
Anmäl till moderator   Loggat
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad Narmasil™

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 3216
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Narmasil™
SV: Hur många mil kör ni innan ni byter kedja?
« Svar #16 skrivet: 16 mars 2014 kl. 00:28:04 »
Aha. Dåligt koll på hur bra Biltema kedjorna faktiskt är. Första kedjan kanske var en bra kedja fast sliten? Sen Biltema kedjan så kanske du gjorde något liknande jag gjorde (få in en sten i kläm) eller liknande... Tänkte om du smällt 2 kedjor på kort tid på GATA... då är ju något allvarligt galet.

Kan ju även hända om bakdrevet är dåligt, du kör ganska fort och hoppar/fjädrar... Kedjan börjar rida uppe på kuggarna  och när fjädringen går ner så sträcker kedjan och iom att den rider på dreven får den gå onaturligt långt och exploderar av trycket... Kan ha varit så också? Vet en kille som sträckte sin kedja som en fiol och sen körde. Han kom ungefär 50m sen sa det BANG  :banghead:  :help:  ;D

Edit efter Hydro: Jo kedjan rycker ju extremt på enstånkare... Den ligger ju riktigt och slår ibland om man kör på lägre varv, det är ju klart påfrestande. Vore kul att veta bristningsgränsen på Biltemas kedja.... den RK X-ring kedjan har ju 4 tons gräns. Medans min lättade DID X-ring har 3.6 ton
Ang dämpning i transmissionen har då inte jag sett någonting.. Finns ju en undre rulle av LITE mjukare material, men det är ju absolut inget som absorberar ryckena från enstånkaren
« Senast ändrad: 16 mars 2014 kl. 00:32:22 av Narmasil™ »
Anmäl till moderator   Loggat
#411 - Yamaha YFZ - Hybrid quad bygge ---> www.DK411.se (https://www.facebook.com/Acxracing)

Utloggad cARLBOM

  • Team QRS
  • ATV Moderator
  • ******
  • Antal inlägg: 1391
  • Total likes: 298
  • Kön: Man
  • Quad Riders Sweden
    • Visa profil
cARLBOM
SV: Hur många mil kör ni innan ni byter kedja?
« Svar #17 skrivet: 16 mars 2014 kl. 00:33:58 »
Citat från: Narmasil™ skrivet 16 mars 2014 kl. 00:28:04
Aha. Dåligt koll på hur bra Biltema kedjorna faktiskt är. Första kedjan kanske var en bra kedja fast sliten? Sen Biltema kedjan så kanske du gjorde något liknande jag gjorde (få in en sten i kläm) eller liknande... Tänkte om du smällt 2 kedjor på kort tid på GATA... då är ju något allvarligt galet.

Kan ju även hända om bakdrevet är dåligt, du kör ganska fort och hoppar/fjädrar... Kedjan börjar rida uppe på kuggarna  och när fjädringen går ner så sträcker kedjan och iom att den rider på dreven får den gå onaturligt långt och exploderar av trycket... Kan ha varit så också? Vet en kille som sträckte sin kedja som en fiol och sen körde. Han kom ungefär 50m sen sa det BANG  :banghead:  :help:  ;D

Den första gick långt men den var nog sliten många mil på asfalt, biltema gick en tredje del av den första, dock gick biltema bara grusgrop typ, vill inte skriva milen här... därför blir det lite luddigt, kan ta det på PM om det är någon som är intresserad
Anmäl till moderator   Loggat
Rockstar 700R Turbo SE - 12

Powercommander 5
Pod300
Autotune
GM 3 bar mapsensor
GT 15 Turbo
Intercooler
650cc spridare
Uppgraderad koppling
HKS SSQV öppen dump
One of a kind

Projekt http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=45764.0

Utloggad Hydro

  • Posör, knappast
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8483
  • Total likes: 331
    • Visa profil
Hydro
SV: Hur många mil kör ni innan ni byter kedja?
« Svar #18 skrivet: 16 mars 2014 kl. 00:42:46 »
Ryckutjämnarna jag tänker på som ofta sitter på motorcyklar, och då alltså även på de med fler cylindrar, kallas ibland navkuddar (vilket väl egentligen är det som sitter i mitten på bilrattar... men men...) och ser ut enligt denna princip:



En quad är ju tänkt och konstruerad för att gå på mjuka underlag, dvs på typ allt utom just asfalt... och då absorberas ju rycken där.
På asfalt blir det dock betydligt mer stumt.
 
Anmäl till moderator   Loggat
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad Narmasil™

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 3216
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Narmasil™
SV: Hur många mil kör ni innan ni byter kedja?
« Svar #19 skrivet: 16 mars 2014 kl. 00:49:47 »
Har inte kört så mycket asfalt men tyckte väl inte det ryckte jättemycket, men det var ingenting jag tänkte på direkt. Men det rycker ju otroligt mycket på låga varv på crossbanan. Om man ligger runt 3K-5K varv där i kring.  Märker aldrig några ryck när man kör hårt, kan vara för att man tänker på annat och varvar mer antagligen  ;D

Har sett någon som monterat kamera som filmar just kedjan på en vanlig cross och den slår något fruktansvärt ibland. Så visst får kedjorna stryk  :headbang:
Anmäl till moderator   Loggat
#411 - Yamaha YFZ - Hybrid quad bygge ---> www.DK411.se (https://www.facebook.com/Acxracing)

Utloggad Dany

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1125
  • Total likes: 4
    • Visa profil
Dany
SV: Hur många mil kör ni innan ni byter kedja?
« Svar #20 skrivet: 16 mars 2014 kl. 08:09:06 »
Intressant läsning. När ni skriver ringade kedjor då förmodar jag att ni menar både O-ring och X-ring? Om jag förstått det rätt så driver en X-ring lättare men en O-ringad sträcker sig mindre?

Blev lite fundersam på detta med hurpass kedjan ska vara spänd. Så här har jag, ser det ok ut?

Anmäl till moderator   Loggat
LTZ 400 (2007) - såld
Dinli 450- såld
Adly 300 Crossroad- såld
PGO X-rider 150- såld
Lifan 150- såld

Utloggad Hydro

  • Posör, knappast
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8483
  • Total likes: 331
    • Visa profil
Hydro
SV: Hur många mil kör ni innan ni byter kedja?
« Svar #21 skrivet: 16 mars 2014 kl. 08:18:39 »
Filmen säger tyvärr ingenting.

Kedjan kontrolleras med normal belastning, du måste alltså sitta på.
Och den kontrolleras i underkant, dvs den delen som är ner mot golvet.
Anmäl till moderator   Loggat
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad Narmasil™

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 3216
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Narmasil™
SV: Hur många mil kör ni innan ni byter kedja?
« Svar #22 skrivet: 16 mars 2014 kl. 09:33:11 »
Skillnaden på X och O ring har bara med tätningarna att göra. Där X-ring kedjans tätning ser ut som ett X, dvs den har 4 sidor som förhindrar att skit kommer in, nästan som en fyrkant. Medans O-ring är just en O-ring och skit smiter lättare förbi där. Teoretiskt så bör X-ring kedjan gå lite lite lite lite lite lite lite tyngre. Men det är knappast någon som märker  :whip:

Om man tänker att båda kedjorna är i ett laboratorium så slits nog båda kedjorna lika fort skulle jag tro. Men X-ring kedjan håller teoretiskt längre eftersom ringarna står emot skit bättre kontra O-ring. Så sitt för guds skull inte med stålborste på en ringad kedja :)  Sån borste dom har på biltema är rätt bra för att få bort skit annars

Är du osäker på vad du har för typ av kedja kan du ta och kolla noga, kan behöva förstorningsglas. O-ringen är ju rund medans X-ringen har ett litet veck på toppen  ()p

Edit: Och som Hydro skriver så spänns ju kedjan ju mer fjädringen trycks ihop. Man kan ju däremot ta reda på hur mycket det ändrar sig. Dvs du sätter en kompis på hojen, sträcker kedjan som sig bör. Ber kompisen gå av hojen, sen noterar du hur kedjan är då. Så kan du sträcka kedjan i olastat läge, då blir sträckningen "fel" enl måtten man ska hålla sig till. Men blir rätt när du lastar hojen.
Jag sträcker alltid min kedja såhär (dom ytterst få gånger jag gör det)

Sen bör man se över slitplasten som ligger uppe på swingen samt rullen under så dom är friska. Lagret kan balla ur på rullen under ibland och då slits den ganska fort sen. Samt slitplasten uppe på swingen ska ju förhindra att det tuggar på swingen men den tål rätt mycket ändå. Men å andra sidan är den inte direkt dyr att byta  ;)
« Senast ändrad: 16 mars 2014 kl. 09:37:11 av Narmasil™ »
Anmäl till moderator   Loggat
#411 - Yamaha YFZ - Hybrid quad bygge ---> www.DK411.se (https://www.facebook.com/Acxracing)

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 [2]  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Övrigt »
  • Ämne: Hur många mil kör ni innan ni byter kedja?
 


Online just nu.

649 gäster, 1 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Poolersw
Flest online idag: 695. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: NÃ¥gon som vet om de finns nÃ¥got avgassystem te hd9 base
    11 juli 2025 kl. 22:28:43
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info