ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Yamaha (Moderatorer: Rickard Marklund, cARLBOM) »
  • Ämne: Diffspärr Grizzly 660/700 hur känslig
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: [1] 2  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Diffspärr Grizzly 660/700 hur känslig  (läst 5704 gånger)

Utloggad crxbjorn

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 43
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
    • Visa profil
crxbjorn
Diffspärr Grizzly 660/700 hur känslig
« skrivet: 13 mars 2014 kl. 19:45:31 »
Jag funderar på att köpa en Grizzly. Undrar hur känslig diffspärren är måste maskinen stå helt still eller går det att aktivera i rullning/fart har även samma fråga ang inläggning av fyrhjulsdriften. Vill tillägga att jag pratade med en Kawasaki handlare å han hade det som argument att inte köpa grizzly eller king quad för att man inte kunde aktivera diffspärren i rullning men på kawan kunde man bara dra i gula handtaget när å hur man ville. Någon som vet? Är väldig sugen på en Grizzly för övrigt
Anmäl till moderator   Loggat
Kör:Kawa Brute force 750 -12
Såld: Kawa Brute force 650-12
Såld: KYMCO MXU 500 -08
Såld Adly 280 -07

Utloggad Eremiten

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 102
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Eremiten
SV: Diffspärr Grizzly 660/700 hur känslig
« Svar #1 skrivet: 13 mars 2014 kl. 19:49:31 »
Jag brukar lägga i och ur 4wd i farten, men aldrig om det spinner eller går tungt. Släpper gasen och trycker i/ur.

Diffspärren måste man vara noga med att den går i ordentligt innan man börjar gasa men upplever aldrig att jag blir sinkad av dessa två knapptryckningar.
Blir ju en vanesak när du kört ett tag.
Anmäl till moderator   Loggat
Yamaha kodiak 450-2006. Såld

Yamaha grizzly 700-2010

Utloggad Pelle_jkpg

  • Hunt the Wolf 2017 - Team Sweden
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8570
  • Total likes: 107
    • Visa profil
Pelle_jkpg
SV: Diffspärr Grizzly 660/700 hur känslig
« Svar #2 skrivet: 13 mars 2014 kl. 20:01:37 »
Jag trodde alla utan Polaris hade mekaniska drev som aktiverade i/ur och således känsligt för belastning.

Men så länge alla hjul snurrar lika fort ska det teoretiskt inte vara några problem.
Anmäl till moderator   Loggat
Renegade 1000R xxc -17 Triple Black - BKT Tires
Renegade 1000 xxc
Grizzly 700
Polaris 800
Grizzly 700
Renegade 800x
Renegade 800R xxc
Outlander 650
Outlander 800
Outlander 800R xxc
Renegade 800
Dinli 800
Rincon 680
Sportsman 850 EPS
Foreman 500FA
Outlander 500
Foreman 450
Kodiak 400
Trx350
GasGas 450
DS 450xmx
AC 500
Grizzly 700
Grizzly 600
Renegade 800X
Big Bear 350
LTR 450
Raptor 350
Suzuki 500F
Big Bear 350
455 Diesel
YFZ 450
Raptor 700
Grizzly 700
Big Boss 400
Renegade 800R
TRX 350
LTZ 400

Utloggad skogsbonne

  • If you don't like loggers, try to wipe your ass with plastic
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2888
  • Total likes: 625
  • Kön: Man
    • Visa profil
skogsbonne
SV: Diffspärr Grizzly 660/700 hur känslig
« Svar #3 skrivet: 13 mars 2014 kl. 20:07:06 »
jag lägger i och ur 4x4 i farten men då går det ju sakta och på plan mark
Anmäl till moderator   Loggat
Can-am Outlander 650 Pro -19
Polaris Rzr Xp 1000 Turbo -18
Can-am Renegade 1000R xmr -17

Avestavagnen 4.2 H


Sålda
Yamaha Grizzly 700 Le Pro -13
Can-am Renegade 1000 xxc -15
Yamaha Grizzly 700 Eps -11
Sprint 150 cc kina skit
Yamaha Raptor 700 - 07
Can-am Outlander 1000 Xtp - 13
Yamaha Yfz 450 - 04
Smc Wildcat 500 med 600 Yamaha motor -10
Polaris outlaw 500 -06
Yamaha Raptor 700 -08
Yamaha Yfz 450 - 07
Yamaha Grizzly 350 -08
Arctic cat 400 -07

Utloggad crxbjorn

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 43
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
    • Visa profil
crxbjorn
SV: Diffspärr Grizzly 660/700 hur känslig
« Svar #4 skrivet: 13 mars 2014 kl. 21:50:14 »
Ok bara man inte belastar maskinen uppfattar jag det som. De känns ju ok, jobbigt att stanna för att växla system varje gång.

Tack för snabba svar 
Anmäl till moderator   Loggat
Kör:Kawa Brute force 750 -12
Såld: Kawa Brute force 650-12
Såld: KYMCO MXU 500 -08
Såld Adly 280 -07

Utloggad Hydro

  • Posör, knappast
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8483
  • Total likes: 331
    • Visa profil
Hydro
SV: Diffspärr Grizzly 660/700 hur känslig
« Svar #5 skrivet: 13 mars 2014 kl. 22:00:49 »
Nu vet jag ju inte hur eller var du kör, men inte håller man på och växlar med det där så tätt...
Jag växlar betydligt oftare mellan hög-låg-back än mellan bak- och fyrhjulsdrift eller med eller utan låst framdiff.

Och vid dessa tillfällen stannar jag HELT.

...så att stanna när man lägger i AWD eller diffspärr känns inte så tungt.

Så köp det du VILL köpa, det är ju dina pengar och att lyssna på försäljare är aldrig riktigt bra, tyvärr.

Du kunde ju frågat honom om hur många Kawamotorer som rasat de sista fem åren i jämförelse med ALLA andra märken...
Men visst har han rätt i att Kawas system är smidigt, om man nu känner att man kan hålla ett litet handtag indraget hela tiden.
Nu är ju inte Kawa 750 så vanligt, men av alla jag känner som faktiskt raserat en framdiff, så är det endast en det hänt för.
Då visserligen med 28x12-hjul fram (precis som jag) men han körde Kawa 750.
Exakt hur det hände vet jag dock inte tyvärr, men min håller än, efter fyra år och buffliga däck.
 
Anmäl till moderator   Loggat
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad Mattismarkus

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2197
  • Total likes: 135
  • Kön: Man
    • Visa profil
Mattismarkus
SV: Diffspärr Grizzly 660/700 hur känslig
« Svar #6 skrivet: 13 mars 2014 kl. 22:33:44 »
på kingquaden sitter det en typ av lamelldiff (elr liknande) sp den driver på rätt bra på alla fyra hjul slirar de på 3 kan man fuska med frambromsen ungefär lika som på honda

jag står alltid stilla vid i o urläggning av 4wd o diff
men man ska lägga i dom innan man behöver sen blir dom helt stum vid diffning det blir inte kawwan.

men allt är en vanesak jag har klrt grizzly förut och har en kingquad nu, funderade på en kawwa men fegade ur pga dic diffproblem mm
men dom går riktigt fint
Anmäl till moderator   Loggat
TGB1000LTX T3 beställd kommer utrustas med band samt IronBaltic V plog gen 2
TGB 600 med servo 580 mil  såld
Kör en Wildcat Trail 700 för tillfället såld
Honda rubicon 500 som bruksmaskin såld
Gick från kvalitetsmaskiner till en TGB 1000 såld
Har en king quad 750 2014 med extra allt såld
King quad 750-12 utan servo Farsans
Suzuki 90cc såld
Honda TRX420FPM-12 såld
Honda TRX500FPE - 13 såld
Yamaha (dresel) Grizzly 700 såld
TGB 450 såld
Linhai 300 såld

Utloggad myggan83

  • Jag är ju inte dum egentligen, jag har bara otur när jag tänker.
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1735
  • Total likes: 206
  • Kön: Man
  • kawasaki 650 Hillbilly edition
    • Visa profil
myggan83
SV: Diffspärr Grizzly 660/700 hur känslig
« Svar #7 skrivet: 15 mars 2014 kl. 12:46:28 »
Bruttan lär väl vara bra mycket piggare än grizzlyn? Kanske lite låg men det är lätt fixat.
Anmäl till moderator   Loggat
fear is temporary, regret is forever.

Where we're going, we don't need roads...

Utloggad enduro roger

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 55
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Heja starköl
    • Visa profil
enduro roger
SV: Diffspärr Grizzly 660/700 hur känslig
« Svar #8 skrivet: 16 mars 2014 kl. 02:53:21 »
klart brute force är piggare. Men vad man ska med massa hk till i skogen är det ingen som kan förklara
Sen är kawa det sämsta skrot som tillverkats
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Krigar Kaj

  • Garanti
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8204
  • Total likes: 295
  • Kön: Man
  • En Can Am går inte sönder en Can Am kör man sönder
    • Visa profil
Krigar Kaj
SV: Diffspärr Grizzly 660/700 hur känslig
« Svar #9 skrivet: 16 mars 2014 kl. 06:36:37 »
Det är roligare och dom orkar mer.
Där har du fel, finns bra mycket sämre maskiner ute på marknaden.
Anmäl till moderator   Loggat
Can Am Leif 1000 XXC -13
Leif 2.0
-------------------------------------------
Can Am Leif 800R XXC -11
The Original Leif!
 Såld efter 5 underbara år  :cry:
Can-Am DS 450 X -08 Såld Ilsk
Goes 520 Steel -11 Såld sämre än Badboy
Hyosung Rapier 450 -07 Såld Skräp
Linhai 260 -03 Såld Grym
Bashan Badboy 200 -07 Såld Skit

Utloggad myggan83

  • Jag är ju inte dum egentligen, jag har bara otur när jag tänker.
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1735
  • Total likes: 206
  • Kön: Man
  • kawasaki 650 Hillbilly edition
    • Visa profil
myggan83
SV: Diffspärr Grizzly 660/700 hur känslig
« Svar #10 skrivet: 16 mars 2014 kl. 08:24:16 »
Citat från: enduro roger skrivet 16 mars 2014 kl. 02:53:21
klart brute force är piggare. Men vad man ska med massa hk till i skogen är det ingen som kan förklara
Sen är kawa det sämsta skrot som tillverkats


Jasså? Min kawa har gått snart 800mil, still going strong. Medans brorsans grizzly 660 har gått 700mil, dricker 1l olja var 30::e mil och är helt ramsned. Vi har samma körstil.
Anmäl till moderator   Loggat
fear is temporary, regret is forever.

Where we're going, we don't need roads...

Utloggad enduro roger

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 55
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Heja starköl
    • Visa profil
enduro roger
SV: Diffspärr Grizzly 660/700 hur känslig
« Svar #11 skrivet: 16 mars 2014 kl. 20:07:03 »
Jo kawa är rent skrot. Hur mycket problem är det inte med diff fram, motorras, a-armsbussningar finns mer att fylla på.
Visst finns det sämre maskiner men inte bland märkes maskinerna.
Anmäl till moderator   Loggat

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: [1] 2  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Yamaha (Moderatorer: Rickard Marklund, cARLBOM) »
  • Ämne: Diffspärr Grizzly 660/700 hur känslig
 


Online just nu.

610 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 644. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: NÃ¥gon som vet om de finns nÃ¥got avgassystem te hd9 base
    11 juli 2025 kl. 22:28:43
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info