Min kylarvätska är svart, så det ska väl göras nu då. Det är väl varannat år på det? Men jag har ingen aning om vad man ska ha för något.
Jag bytte glykol nu i vinter när jag skruvade isär typ hela raptorn Visste inte heller vad jag skulle ha men eftersom den som är orginal var grön ville jag gå på samma så köpte grön etylenglykolbaserad (som det stod i manualen) på Mekonomen.
Ja då är de nog dags. Min har så fin blå färg men vill ändå göra det. Jag kollade me yama för ett tag sen o skrev upp på en lapp men är nästan hundra på att det var vartannat år. Jag vet inte heller exakt vad man ska ha, finns ju glykol på vissa sidor som enbart är för mc som det står iaf.. Jag aka forska lite i de där men någon här borde ju va expert ja kan återkomma till dig
-Dagen efter köp så vart det olje-oljefilter byte direkt ändå för att känna sig trygg med vad man åker med för olja osv och man kan ju inte lita på att den faktiskt var "nyservad". Allt såg ju fint ut.-Vart i alla fall ett till byte nu 20 mil efter Bara för att. Så nu slappnar jag av......drivpaket byte bland annat...
Nu är jag så där jobbigt obekväm igen...Att byta olja efter nyköp är väl rätt vanligt, så man liksom vet.Men varför byta tjugo mil därefter igen?Ingen annan "bransch" är så upphaussad gällande service som fyrhjulingsbranschen känns det som....och det hela späs på titt om tätt.Jo, båtbranschen med utombordare och därifrån kommer jag de borde väl du också känna som har en sån fin avatar(kanske inombordare du har på din skuta sak samma Kylarvätska visst, men bromsvätska då?Intervall på den också va?Jag byter vartannat år, enligt boken.Bättre att byta det än olja för 400 var tjugonde mil.Gjorde bara ett oljebyte tätt in på för jag precis köpt maskinen som i sig är dyr för mig och ville ha full koll direkt från början och jag kan erkänna att jag var osäker då det inte kändes så nödvändigt med ytterliggare ett byte men nu är allt det viktigaste för mig fixat så nu är det bara Köra, svin nöjd. (och kommer ju i övrigt inte hålla 20 mils service även om det var väl nån här som gjorde ventiljustering Väldigt tätt och jag tycker personligen att det är trevligt med folk som tar väldigt bra hand om saker och lägger tid på det man vill Gällande drivpaketet så kom det ju ut en tråd här nyligen gällande byte av just detta, därför undrar man lite... behövs det, eller är det mest ett byte pga bristande sysselsättning generellt, eller överflöd av pengar?
Fisher är sjukligt nojjig. Men han vet om det och hanterar det rätt bra. Till exempel har han INTE bytt luften i däcken. Ännu.