Att skivan går ner i plasten är inte alls ovanligt. Inget att bry sig stort om eftersom dom ligger relativt nära i nyskick så böjs den allt eftersom man kör på grejer mot skivan så den sågar i plasten.Plastgrejen vid drevet såg inte alls illa ut, helt normalt och det är ju en slitgrej som ska bytas ibland precis som bromsar. En sänkt quad sliter ju mindre på denna än en i normal höjd.Det här med hastighets spärr har jag för mig det stor i papprena på min Paoletti raptor att det var max 90 km/h på den, den var ju inte spärrad men det stog så i papprena i alla fall. En enkel lösning på det problemet är att skaffa MSD boxen eftersom den har hastighetsfunktion som bryter tändningen vid uppnådd hastighet... Helt meningslös funktion egentligen men den finns där i alla fall! Så kan man ju fixa en brytare på styret eller vad som helst och när farbror blå kommer så byter man mapp (kan ju köra 4 custom mappar på MSD vad jag kommer ihåg) så bara att ha 2 identiska mappar fast den ena har fartspärr = problem löst M.a.o blir det bättre för oss! Ja den som kör en 700 som är strypt kan ju inte må bra Däremot skulle polisen bli vresig är det ju bara att sätta sig på tvären, kostar ju en hel del för dom att bevisa att hjulingen har mer än 20hk... att dom provkör den och den går utav helvete bevisar ju ingenting. Juridiskt sett har dom ju inga bevis förrän den faktiskt är bänkad, och det kostar antagligen mer än bötrena
Svårt att se exakt hur slitet det är men det ska inte slita onormalt. Svårt att säga men på min crossquad kör jag kanske 50-100 timmar innan jag byter dom där, beror lite på hur slitna dom blir. Men är kedjan normalt spänd ska det inte vara något bekymmer. Är dom slitna så bara att byta dom, kostar ju ingen jätteförmögenhet
Grymt läckert Sluta posta bilder nu för annars vet man inte vart det slutar för egen del