Ja, "dom tidiga" var maskiner ämnade för USA marknaden men som kom hit som demo och utställnings maskiner och sen såldes på den svenska marknaden. De har också LED parkerings lampor i strålkastaren. 2014 har även USA modellerna i USA 4 skivor medan 2013 det vara bara de Internationella (alltså export maskiner) som hade 4 skivor.Skivbromsar på alla hjul tror jag är en kommande EU lag som hänger i hop med att LV reggade maskiner inte längre får ha diffad bakaxel. Men detta är bara rykten jag har hört.
Finns väl inte många atv:er som har diffad bakaxel ? Cectek har vet jag kanske honda på någon modell ?
Ja, "dom tidiga" var maskiner ämnade för USA marknaden men som kom hit som demo och utställnings maskiner och sen såldes på den svenska marknaden. De har också LED parkerings lampor i strålkastaren.
det heter odiffat eller diffbroms om boda hjulen snurrar lika. Diffens jobb är att se till att hjulen kan snurra olika fort i kurvor alternativt enhjula vid börn/halka som en gammal volvo
Alla moderna ATVs har en ledad bakaxel som även är stel så att båda bakhjulen snurrar lika fort.